spot_img
- Publicitate -

Andreea Marin cere instituțiilor de stat stoparea reclamelor false

Data:

Andreea Marin a lansat astăzi, pe pagina sa de Facebook, o scrisoare deschisă mai multor instituții de stat prin care solicită stoparea unui fenomen online extrem de periculos. Este vorba de folosirea ilegală a imaginii sale, dar și a multor persoane publice din diferite domenii, în campanii de reclame false. Reclamele respective atrag curioșii prin exprimări de impact și șocante, care, în final, duc la articole și site-uri clonate, cu informații false și promovare de produse sau servicii „minune”, aparent recomandate de către persoanele respective, pentru a împrumuta credibilitatea acestora.

- Publicitate -

SCRISOARE DESCHISĂ

Bun găsit! Această scrisoare este adresata autorităților responsabile cu protectia si siguranța noastră în calitate de cetateni ai acestei tari, atât in mediul online, cât și cu implicații în realitate, spațiul online devenind din ce în ce mai nociv. Dar aceste rânduri sunt si o adresare directă către trusturile media care nu investighează îndeajuns, poate doar sporadic, o problemă ce a devenit o chestiune de siguranță națională, afectându-ne nu doar buzunarele sau credibilitatea la nivel individual, dar punând sub semnul întrebării și credibilitatea instituțiilor statului, a persoanelor publice ce au o voce cu impact pozitiv în context democratic sau a companiilor cu influență pozitivă în România, în final punând în pericol și procesele de nivel extins precum procesul electoral.

Practicile manipulatoare folosite la nivel individual, menționate în petiția mea publicată mai jos adresată celor 7 instituții, devin o caracatiță ce capătă dimensiuni nebănuite la nivel național. Se vorbește în aceste zile în toate programele de știri despre faptul ca suntem un stat slăbit – părerea exprimată recent in alte cuvinte în politica internațională – și chiar dacă nu pot fi de acord cu tot contextul in care s-a menționat acest lucru, menționez ca politicienii noștri cu putere de decizie ar trebui să fie conștienți ca vom fi și mai slabi, dacă nu reacționăm!

Fiecare instituție menționata mai jos a primit deja petitia mea, care conține toate informațiile de care e nevoie pentru a fi corect informați asupra fenomenului care ne afectează pe toți, dacă nu azi, cu siguranță mâine, poimâine veți simți direct acest lucru pe pielea voastră, din păcate. Voi vedea ce răspunsuri primesc de la cele 7 instituții și în cât timp.

Sfătuiesc pe oricine dintre dv. s-a simțit fraudat, păcălit, manipulat online, să facă la fel. Pasivitatea nu ne ajută. Vă îndemn și să comentați in subsolul acestei postări, cu informații concrete, așa cum ați făcut și la postările anterioare pe acest subiect. Altfel, nimic nu se va schimba. Și n-aș vrea să ne plângem când va fi prea târziu!

Petitia de mai jos a fost trimisă către:

1. Poliția Română , care are datoria de a lua in considerare situația pentru infracțiunile de:
– înșelăciune;
– fals privind identitatea
2. Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – pentru culegerea datelor personale a mii de oameni fără autorizație;
3. Agenția Națională pentru Administrare și Regelementare în Comunicații (ANCOM) – în calitate de coordonator național al serviciilor digitale;
4. CNA – respnsabila pentru reglementarea conținutului video online;
5.ANAF – care detine un departament dedicat publicității;
6.ANPC – așteptăm să fim protejați ca și consumatori;
7.DNSC – Departamentul de Securitate cibernetică, într-o perioadă în care intreaga lume este sub asaltul falsurilor care afectează inclusiv securitatea alegerilor și a țării noastre, sub multiple aspecte, nu doar a fiecărui cetățean, individual.

Iată mai jos Petiția trimisă azi acestor instituții:

PETIȚIE

Bună ziua,

Subsemnata Andreea Violeta Marin, în calitate de cetățean al României, dar și ca persoană publică, vă aduc în atenție un subiect extrem de important, care afectează viețile unui număr din ce în ce mai mare de români și, implicit, viața și siguranța mea.

Imaginea mea, dar și a multor persoane publice din diferite domenii, este folosită în mod ilegal în complexe campanii de reclame false care sunt difuzate pe internet, cu bună știință, voi explica în mod concret mai jos despre ce este vorba. Vorbim despre practici ce au devenit un fenomen grav, din ce în ce mai extins, cu multiple implicații, care fraudează populația neinformată, decredibilizează instituții ale statului și persoane publice, afectează inclusiv procesele legate de alegeri sau campaniile corecte ale statului, companii de stat și private, etc .

Pe scurt, printre aceste practici (sunt metode diverse detaliate mai jos) este vorba si de campanii online de milioane de euro care vând produse false sau de o calitate îndoielnică ori care în realitate nici nu există, dar sunt promovate pentru a frauda pe cei care cred, folosindu-se fără drept de imaginea și credibilitatea unor persoane publice, printre care mă aflu și eu.

- Publicitate -

Reclamele respective atrag curioșii prin exprimări de impact și șocante, care, în final, duc la articole și site-uri clonate, cu informații false și promovare de produse sau servicii „minune”, aparent recomandate de către persoanele respective, pentru a împrumuta credibilitatea acestora.

Un exemplu concret despre care am postat în social media și am fost deja intervievată recent în presa scrisă și la televiziune, este cel al articolului de pe o pagină web clonată în care eu și Cătălin Măruță ne-am fi confruntat în direct, articol plin de informații false, și prin care îi îndemnam, în final, pe oameni să investească într-o platformă de generare de bani. Așadar, o schemă financiară pe care eu aș fi recomandat-o publicului. Găsiți informațiile concrete și linkul în acest articol de presă care explică foarte bine mecanismul: https://www.observatorulph.ro/…/2746063-victima…

Puteți contacta echipa ziarului, vă pot oferi contactul, echipa care a făcut ample anchete de ani de zile pe aceste subiecte și care vă poate oferi tot sprijinul în acest sens.

Un alt exemplu este cel în care eu am fost folosită într-un articol amplu publicat pe un site-clona ce părea a fi al DIGI24, în care se spunea că Banca Națională m-a dat in judecată. Evident, este vorba tot de o minciuna, dar care odată crezută îmi afectează reputația, la fel și pe cea a DIGI24, iar scopul era colectarea de date personale ale utilizatorilor, care în general se vând apoi sau sunt folosite pentru fraudare, iată publicarea de către mine a acestui subiect: https://www.instagram.com/p/CwEx14wNr0L/?igsh=MTZ1emJyOTQzbTdwNg== , care a fost documentat și publicat apoi și de către echipa DIGI24.

Un alt tip de manipulare a opiniei publice , de decredibilizare a numelui și imaginii, nu doar în cazul meu, precum veți vedea în link, o mulțime de persoane publice sunt trecute pe această listă din care fac parte fără voia mea sau vreo verificare prealabila, eu fiind, așa cum scrie in “știre”, pe lista celor sponsorizați de USAID, cu sugestia subliminala ca toți cei ce au fost vreodată in contact cu USAID ai fi niște persoane paria ale societatii.

Nimic mai fals, nu am ce cauta in acest context, iar prin publicarea acestei liste, se urmărește decredibilizarea numelui meu alături de altele, nimeni nu verifică și asta atrage ura unei anumite părți a populației cu vederi extremiste. Toate aceste manipulări menționate mai sus au un efect grav pe care îl voi menționa după ce vă pun la dispoziție linkul ce vorbește despre această situație: https://www.facebook.com/share/p/12EfenaNNd2/?mibextid=wwXIfr .

Care este urmarea pentru o persoană publică precum sunt eu , cu 32 de ani de experiență in sprijinul oamenilor si campanii și fapte bune ce au ajutat mii de cazuri umanitare și comunități aflate în grea cumpăna în situații precum dezastre naturale, pandemia, accidente, boli grave și multe altele?

Simplu: când fac o următoare campanie sau voi susține un alt caz umanitar, nu va mai fi credibil demersul meu și asta nu îmi afectează doar propriul nume, ci mai ales atâția oameni care ar putea beneficia de ajutorul pe care îl generează campaniile pe care le gândesc și implementez. Acestea cer uneori solidaritatea oamenilor ce pot ajuta în sprijinul celor ce nu se pot descurca singuri. Dacă nu ești un om credibil, nu poți cere nici altora să se alăture inițiativei tale , oricât de bună ar fi ea.

Mai jos, aveți una dintre aparițiile la tv pe acest subiect amplu, vă rog citiți mai ales textul postării în care ofer informații detaliate, și alăturat postării aveți o mică parte din reacțiile pe care le-am avut în ultima perioadă pe această temă, cu mențiunea că nu sunt doar eu, Andreea Marin, în această situație, mesajele oamenilor sunt elocvente si, in plus, în mesaje private atât pe Facebook, cat și pe Instagram am primit mult mai multe astfel de sesizări de la oameni ce au fost afectați direct:
https://www.facebook.com/AndreeaMarinOfficial/videos/657283510164158/
https://youtu.be/onwVABKNtwg

Având în vedere faptul că imaginea mea și a multor vectori de imagine din România este utilizată în aceste practici, consider că este vorba de un fenomen extrem de periculos, amplu, care afectează credibilitatea celor ce sunt oameni cinstiti și corecți, iar instituțiile statului menite să ne protejeze nu fac nimic sau prea puțin în acest sens.

Nu sunt dispusă, ca cetățean român cu drepturi, să mai tolerez:
⁃ Ca instituțiile responsabile să nu își facă treaba, iar oamenii să fie păgubiți, decredibilizați, la fel și instituțiile folosite în aceste articole și postări promovate masiv, multe dintre ele de tip native ads
⁃ Ca entitățile (agenții reale, grupuri infracționale, etc) care fac această practică, unele la vedere, să nu fie trase la răspundere conform legii de către instituțiile ce au această datorie
⁃ Ca autosesizarea să nu funcționeze în România
⁃ Ca multiplele plângeri ale oamenilor (și am exemple concrete în acest sens) să nu fie soluționate si sa nu li se răspundă in niciun fel, mi and pe faptul ca unii nu au putere de a duce demersul lor pana la capăt
⁃ Ca acest fenomen să devină unul de tip caracatiță și să ne afecteze viețile, sub privirile celor ce nu fac nimic să îl stopeze, desi aceasta este responsabilitatea lor.

Din acest motiv, vă solicit respectuos si ferm să-mi răspundeți la cele de mai jos, în baza prevederilor Ordonantei nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, precum si a Legii nr. 544/2004 privind liberul acces la informațiile de interes public la următoarele, menționând ca întrebarile mele sunt adresate atât în calitatea mea de cetățean, cat și in cea de jurnalist și persoană publică asumată, cu responsabilitate față de publicul ce mă urmărește cu încredere:

- Publicitate -

1. Aveți cunoștință la nivelul instituției dv. despre aceste practici ilegale care se petrec în mediul online-ul romanesc?
2. Dacă da, ce demersuri clare, concrete ați efectuat până în prezent pentru combaterea acestui fenomen?
3. Ce sancțiuni a aplicat instituția dv. în aceste demersuri și care sunt entitățile sancționate?
4. Ce demersuri veți face concret în cazul meu detaliat mai sus și, mai ales, cât de repede veți porni acest demers?
5. Ce demers trebuie să facă o persoana sau o instituție pentru a reclama aceste practici și pentru a avea un răspuns concret și rapid din partea instituției pe care o reprezentați?
6. Ce demersuri trebuie să facă utilizatorii finali pentru a reclama aceste practici și către ce instituții, printre care vă numărați, pentru a fi rezolvate eficient?
7. Când veți porni, ca instituție, o campanie pertinentă și eficientă de informare a publicului pentru a fi protejat, în cunoștință de cauză?
8. Noi, societatea civilă, eu personal cu siguranță, vă putem ajuta în demersurile dv, pentru ca deja deținem informații valoroase în acest sens, acceptați să scurtam calea de investigație oferindu-vă informațiile pe care deja le avem? Nu trebuie decât sa ma contactați in acest sens.

Vă spun deschis ca, susținută fiind de o echipă de avocați, jurnaliști de investigație bine pregătiți și profesioniști în IT, am început propriul demers și vom continua această campanie națională in care vom scoate independent la lumină ceea ce se întâmplă și vom informa publicul larg, dar și cu intenția de a determina acțiunea concretă a instituțiilor abilitate să rezolve această imensă problemă pe care o trăim fără voia noastră și care va deveni din ce în ce mai amplă, în scurt timp. Este în primul rând datoria instituțiilor statului de a informa și a proteja publicul, nu a noastră.

În speranța că, împreună, vom putea elimina acest fenomen dăunător, aștept răspunsurile dumneavoastră.
Sunt deschisă oricând să vă furnizez mai multe informații despre acest flagel care crește în societatea românească. În P.S. aveți informații utile în acest demers.

Mulțumesc,
Andreea Marin,
Președinte Fundația Prețuiește Viața

P.S. Intr-o perioada in care doar politica pare sa conteze, va aduc in atenție un subiect care va afectează viețile si vă golește buzunarele. Vorbim despre un fenomen grav și din ce în ce mai extins, cu multiple implicații, care fraudează populația neinformată, decredibilizeaza instituții ale statului și persoane publice! Și apoi ne mirăm pe îndelete ce ce ni se întâmplă … aparent din senin ! Concret, sub nasul nostru se desfășoară în fiecare clipă și de ani de zile:

⁃ campanii de milioane de euro de reclame (ads) care rulează online, fie cu reclame false ( vând produse sau servicii fără a fi real recomandate de acele persoane publice de care se folosesc, imaginea și credibilitatea este utilizată fără acordul lor ) sau reclame total mincinoase ( produsele sau serviciile promovate care nici măcar nu există, însă naivii plătesc pe acele site-uri ori linkuri și nu primesc niciodată ceea ce comandă, evident nici nu își recuperează banii plătiți vreodată!)

⁃ articole, știri senzaționale mincinoase care atrag curiosii prin exprimări de impact, șocante și care, în final, duc cititorii într-o situație în care li se cere să își completeze datele personale, cum a fost și articolul cu mine și Cătălin Măruță despre care am postat acum câteva zile, iar naivii fac exact ce lise cere și nu știu ca datele lor personale sunt folosite pentru a-i frauda sau ca bazele de date personale sunt foarte prețioase, se vând pe piața neagră pe bani grei, deci alții fac bani pe spatele oamenilor păcăliți!

Cine sunt complicii, fără să vrea la început , apoi devin complici prin faptul ca nu întreprind nicio acțiune de combatere a acestor practici?

Există agenții de publicitate reale, pe una dintre ele o numesc aici , Ad Now, poate se trezește cineva ce are responsabilitatea să investigheze, care cu bună știință și la vedere cumpără spații largi pe site-uri reale credibile și fac aceste campanii de “reclame native”, așa se numesc, articole false pe bandă rulantă care cu bună știință păcălesc foarte mulți oameni pe termen lung! Și nicio instituție publică, având obligația să ne apere, nu face nimic în acest sens, permițând astfel ceea ce se întâmplă și continuarea acestor practici. Agenții de publicitate reale, pe lângă cele fantomă, care apar și dispar până să le găsești și să le acționezi în justiție, sunt nestingherite si nu sunt deranjate de autorități, de instituții de reglementare in domeniul publicității sau alte foruri instituite tocmai cu scopul de a ne proteja, dar nu fac nimic în acest sens sau fac prea puțin, atât de timid, ca iată ca… nici nu contează!

Cine ar trebui imediat să își facă treaba ?

1. Poliția Română , pentru infracțiunile de:
– înșelăciune;
– fals privind identitatea
2. Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – pentru culegerea datelor personale fără autorizație;
3. Agenția Națională pentru Administrare și Regelementare în Comunicații (ANCOM) – în calitate decoordonator național al serviciilor digitale;
4. CNA – pentru reglementarea conținutului video online;
5. Site-urile care găzduiesc reclamele – ar putea să le blocheze pentru conținut neetic, nedeontologic sau care promovează infracțiuni;
6.ANAF – care are un departament dedicat publicității;
7.ANPC – așteptăm să fim protejați ca și consumatori;
8.DNSC – Departmentul de Securitate cibernetică, într-o perioadă în care intreaga lume este sub asaltul falsurilor care afectează securitatea alegerilor și a țării noastre, sub multiple aspecte.

De asemenea, complici fără voia lor, dar și fără scuza ca nu fac ceva consistent în acest sens, sunt și trusturile media care știu bine ca se pun mereu astfel de materiale ce fac rău pe site-urile lor reale sau pe site-uri clona ce seamănă leit cu ale lor și nu fac mai nimic serios pentru a combate fenomenul, e simplu să devii astfel complice prin tăcere. OK, prima dată ești surprins ca trust media ca cineva se folosește astfel de credibilitatea ta, apoi faci o știre de avertizare a publicului pe acest subiect , dar … doar atât?! Nu e de ajuns să stopezi un fenomen de milioane de euro astfel, trebuie acționat proporțional, prin campanii de informare serioase, dar și legal, să nu uităm ca dacă ești un trust media, nu doar o simplă persoană fizică, ai informație, ai legături cu autoritățile ce pot fi atenționate să se apuce de treabă, așadar trezește forțele ce pot acționa eficient, ai această putere!

Apoi complici fără voie sunt și companiile credibile folosite în articole mincinoase care nu fac nimic, își spun doar ca “ o să treacă”, de pildă eu am fost folosită într-un articol amplu dat pe un site-clona ce părea a fi al DIGI în care se spunea ca Banca Nationala m-a dat in judecata … evident o minciuna, am vazut recent o stiri asemănătoare despre alte câteva persoane publice binecunoscute, dar finalitatea era tot legata de păcălirea publicului naiv, uneori se întâmplă nu doar prin simplă minciuna , ci în final se ajunge ca oamenii sa fie îndemnați să facă ceva in neregula care îi afectează : să iși completeze undeva datele personale, să cumpere ceva ce nu există sau există și e promovat astfel fără a exista dreptul de a folosi imaginea cuiva etc. Deci gaura în buzunarul oamenilor, decredibilizare a persoanelor sau instituțiilor menționate în articole ce sunt mereu defăimătoare la adresa lor. Iar dacă, atunci când citești un astfel de articol, te uiti atent sus pe pagina, unde e scrisa adresa site-ului ce pare ca aparține unei surse credibile poți vedea ca e o diferență de litere în adresa site-ului, dar cine se mai uita atent la detalii?

Așadar , multi dintre furnizorii de reclame contextuale (native advertising) înșeală cititorul, prin folosirea frauduloasă a identitătii unor site-uri credibile, a imaginii unor persoane publice respectate, a unor companii sau instituții ale statului pe care le decridibilizeaza astfel . Pe politicienii aflați în focuri în această perioadă tocmai pentru ca nu îi mai cred oamenii nu ar trebui să îi intereseze subiectul ? Nu mulți dintre ei fac legile?

Frauda se petrece la vedere, pe cele mai accesate platforme si pe pagini social media cu sute de mii sau milioane de urmăritori, fara ca vreo institutie a statului sa faca ceva pentru stoparea fenomenului si pentru a ne proteja. Unde trebuie sa ajungem sa ne trezim?!

Cum ți se pare subiectul?

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

Urmărește Observatorul Prahovean pe canalul de social media preferat

Ai un pont?

Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp la 0785 075 112

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

- Publicitate -

Antreprenori de succes

- Publicitate -

Exclusiv

Cum explică CFR incidentul cu trenul care a greșit drumul spre Ploiești

Săptămâna trecută, Observatorul Prahovean a publicat un incident bizar...

Cât ne-a costat minciuna unui spital nou la Ploiești

Una dintre cele mai folosite promisiuni electorale (a se...

Lovitură de teatru în scandalul gunoiului din Ploiești!

Lovitură de teatru în scandalul gunoiului din Ploiești. Agenția...

Trenul care a greșit drumul spre Ploiești s-a viralizat

Articolul publicat recent de Observatorul Prahovean despre trenul care...

Ce post de șef îi pregătește PSD fostului primar Volosevici

Fostul primar al Ploieștiului, Andrei Volosevici (ex-PNL), ar putea...
- Publicitate -

Știri noi

Cum explică CFR incidentul cu trenul care a greșit drumul spre Ploiești

Săptămâna trecută, Observatorul Prahovean a publicat un incident bizar...

Care sunt cabinetele stomatologice școlare din Prahova

În Prahova există 12 cabinete stomatologice școlare, unde elevii...

Sistemul informatic din sănătate „o oră funcționează, trei nu”

De mai bine de două săptămâni sunt probleme cu...

Polițeanu, acuzații la adresa APM în scandalul gunoaielor

Scandalul gunoaielor din Ploiești se amplifică. Primarul Ploieștiului, Mihai...

Un tenor român a murit subit pe aeroportul Otopeni

Doliu în lumea culturală. Felician Mureșan, tenor al Corului...
- Publicitate -

Emisiuni

Banchetul, mai scump ca o nuntă la un colegiu din Ploiești

În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, Marius Nica, Claudiu...

De ce plătesc prahovenii tarife uriașe la apă și canalizare

Astăzi, în emisiunea Observatorul Prahovean LIVE, Marius Nica, Mihai...

Bianca Mirică, eleva din Ploiești acceptată cu bursă în SUA

Bianca Mirică este eleva din Ploiești care a fost...
- Publicitate -

Vox Publica

Dați Petrolului Ploiești cele trei puncte furate! Rușine!

Nu mă pasionează fotbalul. Mă uit dacă nu am...

Tineri fără loc de muncă, paradox pe piața muncii

Mulți dintre tinerii care nu au un job susțin...

Furați Petrolul să nu intre în PlayOff? Mizerie, nu fotbal

Ceea ce s-a întâmplat cu o zi în urmă,...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Care sunt cabinetele stomatologice școlare din Prahova

În Prahova există 12 cabinete stomatologice școlare, unde elevii...

Jurnalistul Marian Pușcaș luptă cu o boală incurabilă: ”Mulțumesc medicilor!”

Jurnalistul sportiv prahovean Marian Pușcaș trece printr-o perioadă dificilă....

Un val de ger aduce o minimă de -16 grade la Ploiești

După episodul de ninsori abundente, care se va termina...

Cinci persoane fără adăpost, luate de pe străzi la Ploiești

Poliția Locală Ploiești efectuează, în aceste zile, controale pentru...
- Publicitate -

Cât plătesc ploieștenii de la bloc pentru căldură

De la 1 ianuarie 2025, subvenția pentru gigacalorie la...

Oamenii străzii, duși cu ambulanța la adăpostul din Ploiești

Serviciul Județean de Ambulanță Prahova vine în sprijinul oamenilor...

Semnal de alarmă după incendiul din Ploiești

Semnal de alarmă tras de reprezentanții asociației de proprietari...

Sondaj: Cum a fost deszăpezirea la Ploiești?

Observatorul Prahovean vă invită să participați la un nou...