Haosul facturilor i-a adus pe numeroși clienți la sediul Electrica Furnizare din Ploiești. Aceștia sunt nevoiți să aștepte în frig ca să le vină rândul la ghișeu, pentru a primi explicații.
Imaginea de mai sus a fost surprinsă de un cititor, care ne-a trimis următorul mesaj:
”Priviți respectul pentru cei care au ales să fie clienții Electrica Furnizare din Ploiesti. Azi dimineață, la fel ca săptămâna trecută. la temperaturi între – 9 și – 5 grade Celsius, cetățeni din Ploiești erau ținuți în frig, afară, cu orele, ca să poată afla informații despre facturile și somatiile primite în ultima săptămână.
Unii au primit și 4 sau 5 facturi deodată, iar unele dintre ele cu somații care expiră azi sau sunt deja expirate. Majoritatea somațiilor au fost făcute pe estimări și depășesc cu mai mult de o lună consumul lor”.
Observatorul Prahovean a solicitat un punct de vedere reprezentanților Electrica Furnizare despre cozile din Ploiești.
De ce sunt stornate facturile de curent
Reamintim că furnizorii de curent au fost nevoiți să storneze facturile emise în ultimele luni din 2024. S-a ajuns aici din cauza unei erori legislative.
Iată ce au transmis reprezentanții companiei Electrica Furnizare cu privire la această situație:
”Electrica Furnizare a demarat, la finalul lunii decembrie 2024, în conformitate cu art. III alin.(1) din Legea nr. 312/2024, procesul de stornare a facturilor care conțin contribuția CfD, emise clienților casnici și noncasnici pentru consumul de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024.
Electrica Furnizare și-a informat direct clienții cu privire la acest aspect, pe o serie de canale de comunicare utilizate în relația cu aceștia, asigurându-i că se depun toate eforturile necesare pentru finalizarea într-un termen cât mai scurt a procesului de stornare și refacere a facturilor. Din cauza volumului mare de facturi în curs de procesare, este posibil însă ca emiterea noilor facturi să întâmpine întârzieri”.