Europarlamentarul Adrian-George AXINIA, membru al biroului Grupului ECR din Parlamentul European, a transmis că a votat în Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European în favoarea unui proiect de raport legislativ care modifică o directivă europeană privind armonizarea serviciilor de informații pe căile navigabile interioare de pe teritoriul Uniunii Europene.
”Pare o formulare extrem de tehnică, dar vă asigur că este un raport care facilitează o mai bună coordonare și interconectare între Statele Membre, când vine vorba despre navigația transfrontalieră pe canale, râuri, fluvii, lacuri și porturi care pot primi nave cu o capacitate cuprinsă între o mie și o mie cinci sute de tone.
Schimbul rapid și eficient de informații atât între autorități, cât și între autorități și companiile de transport pe apă este esențial pentru facilitarea unui trafic rapid și sigur pe căile navigabile interne.
Acum un an, Comisia Europeană a înaintat o propunere de revizuire a directivei, care se află deja în vigoare, dar care nu mai corespunde rigorilor actuale privind schimbul de informații specifice și siguranța navigației. Este o directivă învechită cu o implementare lentă și fragmentată a sistemului de informații.
Comisia pentru Transport din Parlamentul European a propus o serie de amendamente care îmbunătățesc semnificativ propunerea de modificare a directivei. Să ne gândim, de exemplu, ce se întâmplă în cazul unui accident între două nave sub pavilioane internaționale diferite. Și să presupunem că una dintre nave transportă persoane.
Munca noastră de europarlamentari în cadrul acestei comisii, pe acest proiect specific, se concentrează pe îmbunătățirea legislației și adaptarea ei astfel încât răspunsul autorităților, dar și al companiilor de transport într-un astfel de caz să fie eficient și imediat, în baza unor instrucțiuni clare pentru toate Statele Membre.
Preocupările tehnice se îndreaptă și spre schimbul de date geografice, hidrologice și administrative pe căile navigabile, alte date relevante pentru navigație, statistici, servicii vamale, taxe pe căile navigabile și taxe portuare. O singură chestiune rămâne neclară din punctul de vedere al Grupului ECR din care fac parte: cea privind mecanismul de reclamație.
Adică modul în care Statele Membre comunică atât despre numărul de reclamații primit în decursul unui an, cât și despre modalitățile și viteza de rezolvare a acestor plângeri. Cerințele Conservatorilor și Reformiștilor Europeni au fost insuficient reflectate în amendamentele negociate la nivelul grupurilor politice de aceea ne-am abținut de la vot în privința acestui mecanism. Dar propunerea legislativă merge mai departe în negocierile interinstituționale dintre reprezentanții Parlamentului European și ai Consiliului Uniunii Europene, adică dintre eurodeputați și reprezentanții Statelor Membre” este mesajul transmis de Axinia.