Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat în dezbatere publică un proiect prin care propune actualizarea datelor inscripționate pe noile cărți de identitate electronice. „Actele de identitate eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt și rămân valabile până la data expirării lor”, se arată în proiectul lansat în dezbatere.
Propunerea MAI vizează datele care se înscriu pe cartea de identitate simplă și pe forma tipărită a cărții electronice de identitate.
„În contextul derulării proiectului-pilot de eliberare a cărții electronice de identitate demarat la nivelul Direcției de Evidență a Persoanelor a municipiului Cluj-Napoca și extins ulterior la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj, s-au desfășurat activități de testare a funcționalității și a modului de interacționare a noului document electronic.
În acest etapă au fost constatate elemente care necesită îmbunătățire inclusiv din punct de vedere al formei și conținutului documentului, aplicabile de asemenea și pentru cărțile de identitate simple”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului.
Obiectivul investiției este atingerea numărului de 5.000.000 cetățeni pentru care se eliberează cartea de identitate electronică, pentru care au fost alocate 150 milioane de euro, se precizează în nota de fundamentare.
„Actele de identitate eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt și rămân valabile până la data expirării lor”, se arată în proiectul lansat în dezbatere.