În urma aderării țării noastre la spațiul Schengen, vor fi construite patru noi puncte de frontieră între România și Ungaria. Aceasta este concluzia la care a a ajuns ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după întâlnirea pe care a avut-o luni, 20 ianuarie 2025, cu ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului, Peter Szijjarto.
Ministrul Grindeanu a declarat că, în urma aderării României la Schengen, s-a decis construirea de noi drumuri de legătură între România și Ungaria. Acest lucru este dorit și de partea ungară deoarece acum Portul Constanța este mai accesibil și pentru industria maghiară.
Pentru ca transporturile să se desfășoare fără dificultate, cei doi oficiali au decis îmbunătățirea căilor de acces actuale și construirea altor patru noi puncte de frontieră între România și Ungaria astfel:
- DEx Satu Mare-Oar (România) și DEx M49 (Ungaria)
- DEx Arad-Oradea (România) și Autostrada M44 (Ungaria)
- Beba Veche (România) și Kubekhaza (Ungaria)
- un nou pod peste râul Mureș care va asigura conexiunea în zona localităților Cenad (România) și Magyarcsanad (Ungaria).
Toate acestea au fost anunțate luni, 20 ianuarie 2025, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe pagina de Facebook.
Reamintim faptul că, odată cu intrarea României în Schengen, controalele la frontieră au fost eliminate. Astfel, între România și Ungaria se poate călători fără aglomerația și blocajele anterior intrării țării noastre în Schengen.
Comunicarea între cele două țări este acum directă, fără restricții. Astfel, Ungaria poate beneficia de deschiderea României la Marea Neagră, prin Portul Constanța.
Cum ți se pare subiectul?