Agenția Chef de Ducă, despre practicile căreia am scris pe larg în mai multe rânduri, continuă să-și bată joc de clienți, în ciuda amenzilor primite de la ANPC. Ba mai mult, plătește bani grei pe reclame, pentru circuite exotice, în condițiile în care nu a înapoiat banii turiștilor păgubiți în urmă cu peste un an.
Cel mai recent, agenția „de apartament” a fost amendată de ANPC la finalul lunii martie 2025. În plus, instituția i-a pus în vedere returnarea banii turiștilor păgubiți.
„Referitor la reclamaţia dumneavoastră înregistrată la C.J.P.C. Constanța sub nr. 10549/20.02.2025, privind operatorul economic EDDIA BUSINESS TRAVEL RO SRL, în conformitate cu art. 8, alin. (1) și art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, vă comunicăm că petiţia a fost concluzionată în mod favorabil.
(…)
Având în vedere faptul că operatorul economic nu a procedat la restituirea sumei de 310 euro, respectiv a sumei de 130 de euro pentru circuitul 8 zile Cappadoccia Antalya pentru perioada 30.11.2024 – 07.12.2024, în termen de 14 zile de la data încetării contractului/solicitării sumei prin cererea de restituire completată și transmisă în data de 22.10.2024, acesta a fost sancționat contravențional și i-a fost dispusă măsura de rambursare a sumelor achitate de către dumneavoastră.
(…)
În situația în care vă considerați prejudiciați, vă puteți adresa instanţelor judecătoreşti competente ori organismului de mediere competent, în conformitate cu prevederile art. 16, alin. 2) din OG 21/1992, republicată, privind protecţia consumatorilor, care stabilesc faptul că: „soluţionarea solicitării plăţii unor prejudicii morale sau daune conexe remedierii ori a înlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzătoare cerute de consumatori sau de operatorii economici este de competenţa instanţei judecătoreşti competente ori a organismului de mediere competent”, se arată în soluționarea reclamației de către ANPC.
Agenția Chef de Ducă ignoră în continuare turiștii
Bineînțeles că nu s-a întâmplat absolut nimic, agenția continuându-și practicile. În plus, administratora acesteia, Dana Raboveanu, continuă să ignore solicitările turiștilor de a li se returna banii pentru serviciile neefectuate.
„Circuit de vis în Iordania”, Disneyland și alte asemenea destinații tentante sunt promovate agresiv pe rețelele de socializare „agățând” turiști de bună credință. Cât costă astfel de reclame? Probabil o mică parte din ceea ce agenția ar trebui să înapoieze turiștilor păgubiți (foarte mulți la număr).
Este evident că turiștii, după ce s-au adresat ANPC, care le-a dat câștig de cauză, vor proceda la chemarea în judecată a Agenției, cu tot cu solicitarea plății de daune. Agenția are mai multe plângeri înregistrate, are mai multe procese. Și, cu toate acestea alege să ignore și să facă în continuare oferte „de nerefuzat”.
În atenția celor care se gândesc să achiziționeze pachete de vacanță prin Agenția Chef de Ducă, ar fi bine ca aceștia să se gândească de două ori. Riscă să rămână și cu avans dat și cu vacanța anulată pentru că, la această agenție, este o practică…
Din păcate, nici instituțiile statului nu pot soluționa problema așa că, dacă nu vreți să ajungeți în instanță pentru a vă recupera banii, stați departe de Agenția Chef de Ducă!