Observatorul Prahovean continuă campania de demascare a reclamelor false care fac tot mai multe victime în rândul populației.
Invazie de reclame false
Imaginea vedetelor este folosită ilegal pentru vânzarea unor produse online prin intermediul unor campanii publicitare derulate pe site-uri de încredere, precum cele ale unor ziare importante sau televiziuni de știri.
Astăzi vă prezentăm cum Carmen Brumă face, evident fără voia sa, reclamă la produse de slăbit.
Cum ajungi pe site-uri dubioase
Experimentul nostru a început odată cu accesarea publicației economice online bugetul.ro, la finalul fiecărui articol regăsindu-se diverse recomandări sub forma unei publicități mascate.
În cazul de față vorbim de un pseudo-articol intitulat ”Metabolism lent imposibil să slăbești? Iată ce trebuie să fgaceți” furnizat de agenția de publicitate Taboola.
Odată accesat link-ul respectiv este afișat de un domeniu bizar, dountsolidpuhas.shop, un articol cu sigla medicool ca să dea impresia că informațiile respective sunt unele medicale de încredere.
Mirajul reducerii de 50%
În realitate, utilizatorul este bombardat cu tot felul de informații și fotografii bazate pe imaginea vedetei Carmen Brumă, cunoscută pentru rețetele sale de slăbit, tonifiere și sport.
La finalul falsului articol cititorului i se prezintă un produs minune de slăbit. Utilizatorul ajunge în etapa de a completa un formular cu numele și numărul de telefon pentru a beneficia de o reducere de preț de 50%.
Cei care se află în spatele acestei reclame abuzive și ilegale colectează astfel și date cu caracter personal care pot fi ulterior folosite în diverse alte scopuri.
Carmen Brumă: ”E muncă de Sisif pe banii și pe nervii tăi”
Nu este prima dată când Carmen Brumă se confruntă cu astfeld e practici. Potrivit libertatea.ro, în 2019, vedeta anunța că a depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Iași pentru că firma care vinde Choco Lite – Logistic World S.R.L., deținută de Bogatii Igor, cetățean moldovean, s-a folosit în mod ilegal de imaginea ei pentru a convinge femeile să cumpere produsul.
„După multe luni în care avocații mei au urmărit această firmă-fantomă cu încrengături în multe țări, printre care Polonia, Republica Moldova și Ucraina, am reușit să obținem în instanță interdicția de a folosi numele meu pentru produsul respectiv. Problema e că acești escroci au multe alte produse de slăbit cu alte nume. Dacă obții în instanță interdicția pentru un produs, ei schimbă imediat produsul pe care au interdicție și te bagă la altul, așa că trebuie să o iei de la capăt. E muncă de Sisif pe banii și pe nervii tăi”, a declarat Carmen Brumă pentru Libertatea.
Acest articol face parte din inițiativa de public awareness referitoare la lipsa de supraveghere și de reglementare a conținutului publicitar bazat pe informații false și care promovează activități ilegale în mediul online, susținută de Observatorul Prahovean.
Lista articolelor publicate pe tema siguranței online:
Cosmin Prelipceanu, scandalizat după apariția într-o reclamă falsă
Declarația lui Marcel Ciolacu care a șocat România
Rețeta câștigurilor din reclame fake: Simona Halep și BRUA
Era să scap de bani în loc de dureri printr-o reclamă fake
Irina Loghin continuă să fie victima publicității neetice
Bobonete cere încadrare penală pentru colesterol și diabet în România
Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik To
Angela Similea și Irina Loghin, folosite în reclame mincinoase
Biserica Fake, mai mare decât Catedrala Mântuirii Neamului
Victima publicității false, Andreea Marin, reacționează