Irina Loghin este una dintre puținele vedete care au reacționat ferm împotriva reclamelor făcute prin furt de identitate și difuzate prin intermediul rețelelor de publicitate contextuală pe paginile unora dintre cele mai citite platforme de internet de limbă română. A denunțat practica pe conturile proprii social media, a mers la televiziuni, a făcut apel la oameni să nu cumpere produsele cărora ”le făcea reclamă”, a cerut implicarea organelor de anchetă. Ce credeți că s-a întâmplat?
La începutul anului, una dintre cele mai îndrăgite și respectate vedete ale românilor, Irina Loghin, a început să primească telefoane de la persoane care cumpăraseră un produs recomandat de domnia sa ”pe internet”.
Oamenii erau indignați spunând că au fost păcăliți, că produsul nu are niciun efect și o admonestau: ”cum ați putut să faceți reclamă la așa ceva?”.
Stupefiată, a aflat în acest fel că, împreună cu o legendă vie a medicinii românești, neurochirugul Leon Dănăilă, ”făcea reclamă pe internet”, printr-un clip video, unui produs de care nu auzise. Vedeta era reprezentată într-o ipostază degradantă, într-o stare gravă, în scaun cu rotile, fără nicio legătură cu realitatea.
Dacă ați citit materialele din campania noastră, nu e nimic nou: știți că aceasta este practica campaniilor de publicitate contextuală duse ziua, la vedere, pe cele mai citite site-uri în limba română.
Irina Loghin nu a știut asta și, ca orice om de bună credință, a trecut la acțiune. A anunțat pe conturile social media proprii că i-a fost folosită imaginea fără știrea sa și a îndemnat oamenii să nu cumpere produsul. A semnalat situația prin toate mijloacele: emisiuni tv, declarații în ziare, apel public către autorități.
Ce credeți că s-a întâmplat?
”Nu am cuvinte să vă spun cât de mâhnită am fost. M-am gândit în primul și în primul rând la bieții oameni care au fost păcăliți pentru că au avut încredere în mine.
Am primit telefoane de la persoane care au spus că au cumpărat crema recomandată de mine, care nu i-a ajutat cu nimic. Îmi spun că au dat 500 de lei pe un borcănel. Eu ce să le răspund?
Nu mi-a trecut nicio clipă prin minte că aș putea să las lucrurile să meargă așa mai departe. În primul rând, am avertizat urmăritorii de pe paginile mele să nu cadă în această campanie. Apoi am făcut zeci de apeluri publice către autorități.
Nu s-a întâmplat nimic.
În continuare mă sună foarte multă lume. Sunt chiar disperată. La cine să mă adresez? Nu există un organ în România să te poată salva de așa ceva?!
Ce poți să le spui oamenilor? Este foarte grav pentru că oamenii cumpără, au încredere în mine. Nici nu-ți dai seama că e ceva fals acolo!”, ne-a declarat ieri artista.
Irina Loghin nu a fost la prima experiență de acest tip. Urmărește interacțiunile vedetei cu reclamele contextuale și efectele acestora povestite pe larg în podcastul de mai jos:
Ceva, totuși, s-a întâmplat. Respectivele reclame au dispărut ca prin farmec, nu mai există, însă ne-au transformat pe toți în martorii neputincioși ai unui alt fenomen.
Pentru că numele Irinei Loghin este un magnet pentru audiență, pentru că subiectul fraudării imaginii într-un mod atât de cinic și de lipsit de scrupule, articolele pe această temă, și sunt multe, au devenit un suport excelent pentru noi campanii de publicitate contextuală cu conținut neetic și nedeontologic.
Ca să realizați ce înseamnă lipsa reglementării și a supravegherii acestui tip de publicitate, urmăriți filmării pe articolul realizat în urma intervenției pe această temă făcută de artistă într-o emisiune a postului România TV, găzduit de site-ul televiziunii:
Vom continua seria acestor articole care, alături:
- de Vedete de prim rang și entități media credibile folosite fără să știe pentru colectarea datelor personale a milioane de români
- de: Bobonete cere încadrare penală pentru colesterol și diabet în România
- de: Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik Tok
- de: Angela Similea și Irina Loghin, folosite în reclame mincinoase
- de: Biserica Fake, mai mare decât Catedrala Mântuirii Neamului
- și de: Victima publicității false, Andreea Marin, reacționează
fac parte din inițiativa de public awareness referitoare la lipsa de supraveghere și de reglementare a conținutului publicitar bazat pe informații false și care promovează activități ilegale în mediul online, susținută de Observatorul Prahovean.