Sigur te-au interesat ce impact vor avea asupra ta măsurile fiscale anunțate de guvern la începutul anului. În navigarea ta pentru informații cât mai clare, ai ajuns pe site-ul www.economica.net. Acolo ai accesat un articol pe tema care te interesa iar la finalul lui te-a hipnotizat un titlu: ”Zvonurile despre Andreea Marin au fost confirmate! Românii sunt șocați!”. Afli din ”interviu” cum Andreea Marin ”și-a cumpărat mai multe mașini și o casă de vacanță pe Coasta de Azur” în timp ce Măruță este frustrat pentru că el ”trebuie să sufere în fiecare zi la serviciu pentru a-și hrăni familia”.
Continui cu lectura și afli că Andreea Marin a învățat să facă bani ”fără să se ridice de pe canapea” prin intermediul unei platforme de speculații financiare, iar Măruță o invidiază pentru asta. Până la final Andreea ”îl învață” pe Măruță cum să facă și el bani la fel de ușor ca și ea.
Și pe zecile de mii de cititori neavizați care, având încredere în cele două vedete, nu ezită să completeze cu datele personale chestionarele din ”articolul” care îi va face bogați muncind ”doar o oră pe zi”.
Ce se întâmplă cu datele astfel obținute, puteți afla de aici: Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik Tok
Ai și uitat ce căutai. Aproape că nimeni nu se mai gândește la faptul că nici Economica și nici Adevărul nu ar găzdui vreodată astfel de articole cum nici vreuna dintre cele două vedete nu s-ar lăsa folosite cu bună știință într-o astfel de campanie.
Aceasta este prima mare fraudă pe care o fac mulți dintre furnizorii de reclame contextuale (native advertising) de pe internetul de limbă română: încep prin a înșela încrederea cititorului consumator, prin fraudarea identității unor suporturi credibile și a imaginii unor vedete respectate.
Frauda se petrece la vedere, pe cele mai accesate platforme www. și pe pagini social media cu sute de mii de urmăritori, fără ca vreo instituție să se fi manifestat în vreun fel pentru stoparea fenomenului.
Ne referim atât la autoritățile statului, care ar trebui să protejeze cetățenii printre care se numără și vedetele fraudate, cât și la marile trusturi media din România care permit difuzarea reclamelor pe site-urile lor.
Tot la această categorie putem include și agenții economici care cumpără campanii native advertising și nu au nicio problemă cu afișarea reclamei lor în contexte în care imaginea unora dintre cele mai respectabile vedete este pulverizată. Vom aborda separat acest subiect.
Paradoxal, tocmai această maximă vizibilitate o legitimează în ochii consumatorilor de bună credință: ”dacă ar fi ceva în neregulă, nu ar publica Adevărul așa ceva”.
Efectele acestui tip de reclame care înregistrează anual miliarde de afișări pe conținutul de limbă română sunt devastatoare în egală măsură pentru public, pentru vedete și pentru ideea de instituție credibilă în România.
Aproape că te miră să afli că Andreea Marin este victima și nu beneficiara acestui tip de campanie publicitară derulată pe mai multe site-uri românești care, însumat, produc zeci de milioane de afișări ale conținutului în fiecare zi. Dar aproape că nici nu mai contează – ceva face ea.
Vedeta a aflat de la noi despre campania a cărei victimă este și iată ce reacție a avut:
”Vă mulțumesc pentru că mi-ați adus în atenție acest fapt și îl voi trimite imediat avocatului meu, pentru a avea opinia lui.
Vă felicit și pentru faptul că faceți un astfel de demers jurnalistic, absolut necesar în vremuri în care o astfel de poveste nu este un incident izolat.
Practic, săptămânal, eu și mulți alți oameni, nu neapărat cu notorietate, deși cu preponderență se întâmplă în cazul persoanelor publice pentru că numele lor atrage atenția și vinde, se lovesc de folosirea ilegală a numelui și imaginii lor în cele mai dubioase moduri.
Nu văzusem până acum ceea ce mi-ați adus în atenție, dar alte campanii mincinoase, unele întreprinse de entități – fantomă, au apărut în timp.
Am semnalat acest lucru public, inclusiv în presa scrisă sau la știrile naționale, dar și pe conturile mele de social media.
Anterior, o anchetă a poliției, la sesizarea mea și a altor persoane publice, a destructurat un grup infracțional care trimitea mesaje pe Facebook persoanelor credule, acestea nu verificau veridicitatea informațiilor, închipuindu-și ca Andreea Marin le-a scris și le cerea bani ca donații pentru cazuri inventate, iar acești oameni chiar trimiteau bani și îi pierdeau definitiv.
Am citit și în presa internațională despre astfel de practici, chiar de curând, actori de la Hollywood fiind subiectul acelor fraude. Iată ca și ziarul Adevărul se lovește de aceeași problemă, dar oamenii dacă se uită atent, pot vedea ca nu este site-ul real al ziarului.
Cert e că, în timp, mi-am educat cât am putut de mult publicul să verifice pe conturile mele oficiale, cele cu bifa, adică andreeamarinromania ✅ pe Instagram și Andreea Marin✅pe Facebook (nu folosesc TikTok ) dacă există informația respectivă și dacă nu, îmi pot scrie în privat pe Instagram pentru a le confirma.
Pe Facebook am covârșitor de multe mesaje zilnic, fiind un cont mult mai vechi, și de aceea nu reușesc să citesc decât rar, nu aș mai trăi decât în online.
Mulți oameni au început să îmi trimită astfel de reclame false și să le verifice astfel cu mine și bine au făcut. Ceea ce se întâmplă în prezent este un mare pericol, AI adaugă pericole în plus, de asemenea unii fac ads fără acordul persoanelor publice pe baza imaginilor reale anterior postate în alte contexte, dar fără un contract care să permită acest lucru.
Tocmai de aceea oamenii trebuie avertizați și o conștientizare inclusiv din partea presei este necesară. Așa ca va mulțumesc pentru ca vă ocupați de acest subiect.
Și ca să răspund clar: nu, aceasta nu este o campanie făcută cu acceptul meu, este doar o păcăleală adresată publicului care nu verifică și își pierde astfel banii crezând ca Andreea Marin le-a recomandat acest lucru.
Nu o vezi pe conturile mele oficiale, atunci nu e reală, clar!
În plus, chiar mă întreb, cunoscându-mă bine de 32 de ani, totuși, cum ar putea cineva să își închipuie chiar ca eu aș promova o asemenea schema de investiții? Când am mai fost eu văzută făcând așa ceva?!
Ar trebui din start să stârnească semne de întrebare …”
Vom continua seria acestor articole care, alături:
- de Vedete de prim rang și entități media credibile folosite fără să știe pentru colectarea datelor personale a milioane de români
- de: Bobonete cere încadrare penală pentru colesterol și diabet în România
- de: Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik Tok
- de: Angela Similea și Irina Loghin, folosite în reclame mincinoase
- și de: Biserica Fake, mai mare decât Catedrala Mântuirii Neamului
fac parte din inițiativa de public awareness referitoare la conținutul publicitar bazat pe informații false și care promovează activități ilegale în mediul online susținută de Observatorul Prahovean.