Mai mulți cititori ne-au sesizat că nu au mai primit la timp facturile de curent emise de Electrica Furnizare. Observatorul Prahovean a solicitat un punct de vedere companiei.
”Nu am mai primit factura de curent din noiembrie” sau ”Știți de ce nu mai primim facturile de la Electrica?” sunt doar câteva dintre mesajele primite de la cititori.
La solicitarea ziarului nostru, compania a transmis următoarea explicație:
”Electrica Furnizare a demarat, la finalul lunii decembrie 2024, în conformitate cu art. III alin.(1) din Legea nr. 312/2024, procesul de stornare a facturilor care conțin contribuția CfD, emise clienților casnici și noncasnici pentru consumul de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024.
Electrica Furnizare și-a informat direct clienții cu privire la acest aspect, pe o serie de canale de comunicare utilizate în relația cu aceștia, asigurându-i că se depun toate eforturile necesare pentru finalizarea într-un termen cât mai scurt a procesului de stornare și refacere a facturilor.
Din cauza volumului mare de facturi în curs de procesare, este posibil însă ca emiterea noilor facturi să întâmpine întârzieri.
În ceea ce privește cazurile particulare semnalate în cadrul solicitării de presă, având în vedere lipsa unor date concrete de identificare a clienților, le recomandăm acestora să se adreseze direct furnizorului de energie”.
De ce sunt ștornate facturile de curent
Potrivit Legii nr. 312/2024, consumatorii finali de energie electrică trebuie să plătească o nouă taxă, denumită contribuția CfD. Aceasta reprezintă o sumă de 0,000128 lei/kWh (TVA nu este inclus) și este colectată de către furnizori.
Deși legea s-a aplicat din 20 decembrie, furnizorii s-au grăbit și au inclus taxa încă de la 1 octombrie în facturile clienților, încasând nejustificat diverse sume, e drept modice, de bani de la populație.
Astfel, Electrica Furnizare și alte companii de pe piață, inclusiv Hidroelectrica, au demarat procesul de stornare a facturilor care conțin contribuția CfD. Acestea au fost emise clienților casnici și noncasnici pentru consumul de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024.
Electrica Furnizare, victima unui atac cibernetic
Într-o comunicare oficială pe site-ul companiei, Electrica Furnizare recunoaște că, ”în contextul atacului cibernetic la care a fost supus Grupul Electrica, se pot înregistra, în continuare, unele disfuncționalități în interacțiunea cu clienții. Astfel, sunt indisponibile în prezent preluarea și tratarea solicitărilor formulate în cadrul punctelor de relații cu clienții”.
De asemenea, transmite compania, în această perioadă pot apărea unele întârzieri în înregistrarea și confirmarea plăților aferente facturilor de energie.
”Vă asigurăm că acestea vor fi procesate în scurt timp, urmând să poată fi vizualizate în perioada imediat următoare în platforma MyElectrica” este mesajul furnizorului.
Reamintim că în luna decembrie aplicația MyElectrica a fost nefuncțională o bună parte din timp din cauza aceluiași atac cibernetic. Acest lucru a fost recunoscut de companie în urma unei sesizări a cititorilor noștri.
Detalii aici: De ce aplicația MyElectrica nu a funcționat normal. Explicația companiei
Cum ți se pare subiectul?