Mai mulți cititori ne-au semnalat că în ultima perioadă au avut probleme de accesare a aplicației MyElectrica. La solicitarea Observatorului Prahovean, compania Electrica Furnizare a transmis că această situație a fost provocată de un atac cibernetic.
”Vă scriu cu speranța că veți putea publica această reclamație, pentru ca cei de la Electrica Furnizare să ia măsuri. De câteva zile încerc să accesez aplicația MyElectrica, atât prin aplicație, cât și din browser, însă nu funcționează deloc. Este dezamăgitor să observ că nu există niciun comunicat oficial sau vreo informare pe pagina lor de Facebook cu privire la această problemă. Probabil mai sunt și alte persoane care se confruntă cu aceeași situație, dar nu sunt informate. Vă mulțumesc pentru sprijin și pentru șansa de a aduce această problemă în atenția lor” este doar unul dintre mesajele primite pe adresa redacției.
Aplicația MyElectrica este folosită atât pentru transmiterea indexului aferent citirii contoarelor, cât și pentru accesarea facturilor de curent.
La solicitarea Observatorului Prahovean, Electrica Furnizare a transmis următorul punct de vedere:
”Grupul Electrica a fost supus unui atac cibernetic, iar echipele de specialiști colaborează strâns cu autoritățile naționale în domeniul securității cibernetice pentru gestionarea și remedierea incidentului.
Dorim să subliniem că nu sunt afectate sistemele critice ale Grupului, iar eventualele disfuncționalități apărute în interacțiunea cu clienții noștri sunt efecte ale măsurilor de protecție a infrastructurii interne. Aceste măsuri sunt temporare și au rolul de a asigura securitatea întregului sistem.
Având în vedere situația descrisă mai sus, vă informăm că, pentru moment, următoarele servicii dedicate clienților noștri sunt indisponibile: call center-ul Electrica Furnizare, aplicația MyElectrica (web & mobile), asistentul virtual e-chat, formularul de contact online și adresa de e-mail clienti@electricafurnizare.ro.
Le recomandăm clienților să acceseze site-ul electricafurnizare.ro pentru a afla informații actualizate cu privire la situația existentă.
Vă asigurăm că realizăm toate demersurile necesare pentru a traversa această situație înregistrând un minim de efecte negative. Mulțumim pentru înțelegere!”
Cum ți se pare subiectul?