De la începutul lunii martie sistemul e-Sigur, cunoscut printre șoferi ca „radarul fix”, a devenit operațional în Prahova. Dispozitivele radar utilizate în cadrul acestui sistem sunt în realitate „pistoalele” Trucam, așezate pe un trepied.
În momentul de față, polițiștii prahoveni au la dispoziție 30 de aparate radar Trucam, care sunt eficiente și la o distanță mai mare de 1 kilometru.
Cum funcționează radarele fixe, din sistemul e-Sigur
Principalul scop al acestora este de a monitoriza traficul rutier pentru depistarea posibilelor încălcări ale legislației rutiere de către șoferi.
„Abaterile sunt colectate într-un mod automat cu ajutorul dispozitivelor portabile tip Trucam 2. Acest demers are ca obiectiv reducerea riscului rutier” a declarat pentru Observatorul Prahovean subcomisar de poliție Adrian Iosif, ofițer în cadrul Serviciului Rutier Prahova.
Radarul fix este utilizat în Prahova pe principalele artere rutiere, fie că vorbim de DN1, DN1A sau DN1B, cu precădere în zonele unde riscul de producere a accidentelor rutiere grave este ridicat.
„Dispozitivul portabil (n.r.: aparatul Trucam) este montat pe trepied, într-un loc vizibil, iar imaginile captate sunt transmise spre analiză Poliției Rutiere urmând ca abaterile identificate să fie sancționate conform legislației în vigoare, procesul verbal urmând a fi trimis la domiciliul contravenientului după stabilirea identității acestuia” a mai precizat Adrian Iosif.
Concret, imaginile se încarcă pe un server al Ministerului de Interne la care au acces toate structurile de poliție și unde sunt procesate. Proprietarii vehiculelor primesc o notificare și au la dispoziție cinci zile să furnizeze datele conducătorului auto.
Șoferii și proprietarii mașinilor trebuie să știe că acuratețea aparatelor este una ridicată, iar orice încercare de a „păcăli” vigilența oamenilor legii cu privire la identitatea persoanei surprinse la volan atrage răspunderea penală.
De reținut!
Aparatele radar din sistemul e-Sigur pot identifica: marca autovehiculului, numărul de înmatriculare și chiar fața conducătorului auto. Acestea sunt utilizate conform unei planificări care nu este publică.