Vineri, 14 februarie 2025, la postul de televiziune România TV, Andreea Marin a reacționat dur cu privire la reclamele contextuale care se folosesc de imagine ei, pentru a induce în eroare și a atrage clienți. Victimă a acestor reclame, vedeta, s-a declarat revoltată, în primul rând, de faptul că instituțiile statului nu reacționează. „Este vorba de un fenomen amplu și grav, de tip caracatiță”, a explicat Andreea Marin. Acest fenomen afectează atât imaginea anumitor instituții, cât și a unor persoane publice. Ea a mai avertizat oamenii să fie atenți la mesajele pe care le primesc.
Vezi la finalul textului VIDEO cu declarațiile Andreei Marin.
„(…) Este vorba de un fenomen grav și amplu, de tip caracatiță, cu multiple implicații, care nu doar fraudează populația păcălită, ci, în același timp decredibilizează anumite instituții ale statului, anumite companii cu credibilitate și anumite persoane publice.”, a declarat Andreea Marin, la postul de televiziune România TV.
Aceasta explică faptul că este vorba de campanii de milioane de euro, de reclame, care rulează online, cu reclamă falsă. Adică vând produse sau servicii care nu sunt real recomandate de persoanele respective. Și acesta este un fenomen care a luat o amploare îngrijorătoare în ultima vreme.
Dar nu doar despre reclamă falsă este vorba, adică despre produse recomandate de persoane care, de fapt, nu le recomandă. Andreea Marin mai amintește și despre reclamele „total mincinoase”. „Adică acele produse și servicii recomandate nici măcar nu există!”, mai atrage atenția vedeta.
„Omul plătește (…) așteptând produsele care nu mai sosesc niciodată și, bineînțeles că n-ai pe cine da în judecată și, bineînțeles că niciodată nu îți mai recuperezi acei bani.”, explică Andreea Marin.
Ea mai amintește, de asemenea, și de articolele de presă, știrile senzaționale mincinoase, care atrag curioșii. Acestea, în final, cer cititorilor să își bage undeva, pe parcursul, sau la finalul articolului, datele personale. Bazele de date personale sunt foarte bine vândute pe piața neagră. „Se fac bani pe spatele dumneavoastră!”, trage un semnal de alarmă vedeta.
Agențiile de publicitate, complicii în această metodă de fraudare
Complici fără să vrea, la început, apoi complici „prin inacțiune”, sunt, în primul rând agențiile de publicitate, este de părere Andreea Marin.
Ba chiar nu se ferește să menționeze numele companiei de publicitate Ad Now, ca parte a acestei scheme de fraudare. Această agenție, potrivit declarațiilor Andreei Marin „cu bună știință, și la vedere”, cumpără spații publicitare pe site-uri. Unele site-uri sunt reale altele sunt site-uri clonă ale unui site cunoscut. În aceaste spații derulează reclame mincinoase.
Având încredere în site-ul accesat, oamenii văd articolul sau reclama și cred ceea ce este „vândut” acolo. Ajung astfel să își introducă datele personale sau chiar să plătească pentru ceva ce nu este real.
Autoritățile statului nu-și fac treaba!
„Cine ar trebui să-și facă treaba?”, se întreabă, pe bună dreptate, Andreea Marin. Și tot ea enumeră instituțiile statului responsabile:
- Poliția Română, pentru infracțiunile de înșelăciune, fals privind identitatea, încălcarea drepturilor privind proprietatea intelectuală;
- Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, pentru culegerea datelor personale fără autorizație;
- Agenția Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații;
- Consiliul Național al Audiovizualului (CNA);
- Departamentul de Securitate Cibernetică.
Acestora li se adaugă, în opinia vedetei, site-urile care găzduiesc reclamele, și ar putea să le oprească.
Toate acestea, împreună și individual, ar fi trebuit să se autosesizeze și să reacționeze la valul de publicitate falsă, „contextuală”, la care sunt supuși românii. Și, ar fi trebuit să facă acest lucru, mai ales acum, într-o perioadă când credibilitatea instituțiilor publice este pusă sub semnul întrebării.
„Politicienii nu înțeleg de ce nu reacționează și stau degeaba când, iată, îi afectează chiar pe ei!”, se arată revoltată Andreea Marin.
Observatorul Prahovean a demarat o amplă campanie împotriva acestei practici
Reamintim faptul că, încă de la începutul anului 2025, prin mai multe articole, Observatorul Prahovean a demarat o amplă campanie împotriva acestei fraude. „Aceasta este prima mare fraudă pe care o fac mulți dintre furnizorii de reclame contextuale (native advertising) de pe internetul de limbă română: încep prin a înșela încrederea cititorului consumator, prin fraudarea identității unor suporturi credibile și a imaginii unor vedete respectate.
Frauda se petrece la vedere, pe cele mai accesate platforme www. și pe pagini social media cu sute de mii de urmăritori, fără ca vreo instituție să se fi manifestat în vreun fel pentru stoparea fenomenului.
Ne referim atât la autoritățile statului, care ar trebui să protejeze cetățenii printre care se numără și vedetele fraudate, cât și la marile trusturi media din România care permit difuzarea reclamelor pe site-urile lor”, a scris Observatorul Prahovean în data de 11 februarie 2025.