Banca Comercială Română a fost amendată de ANPC, prin Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova, cu 35.000 de lei după ce a poprit salariul unui client peste limita legală de o treime, încălcând dispozițiile Codului de Procedură Civilă.
BCR a fost amendată în februarie 2024 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – CJPC Prahova după ce a primit reclamație de la un client al băncii că banca i-a pus poprire pe întreg salariul, peste limita legală de o treime, scrie Profit.
După demersurile clientului, banca i-a dat la dispoziție doar 90 de minute să facă plățile către companiile de utilități sau pentru a folosi sumele neutilizate după virarea sumelor poprite, reiese dintr-o motivare a Judecătoriei Sectorului 6, unde banca a făcut contestație, care a fost însă respinsă de instanță în faza de fond.
Contul curent al clientului băncii a fost poprit la data de 21.12.2023 pentru o datorie de aproximativ 28.500 de lei, la cererea unui executor judecătoresc. Banca a transferat însă către contul de poprire întregul salariu încasat de client, în valoare de 965 de lei, în condițiile în care Codul de procedură civilă prevede că veniturile salariale nete pot fi urmărite doar până la o treime.
În instanță, BCR s-a apărat spunând că nu avea de unde să știe că banii popriți sunt salariul clientului, dar Judecătoria Sector 6 nu a fost de acord și a confirmat amenda aplicată de ANPC: 15.000 de lei pentru încălcarea art. 7 și 20.000 de lei pentru încălcarea art. 9. Banca a atacat, în decembrie, soluția cu apel la Tribunalul București. Dosarul nu are încă un prim termen.
Cum ți se pare subiectul?