Greu de crezut că, în 2024, pe calea ferată, un tren ar parcurge 50 de km în aproximativ două ore, deplasându-se cu 30 km/h, plus opririle din stații. Iată că este posibil și se întâmplă pe ruta Urziceni – Ploiești. La solicitarea Observatorului Prahovean, CN CFR a oferit un răspuns pe care îl publicăm azi.
Sesizarea călătorilor: „De două zile (n.r. de marți, 29 octombrie), trenurile care circulă pe ruta Urziceni-Ploiești au o restricție de viteză de 30 km/h. Am ajuns în situația în care parcurgem un drum de 50 de kilometri în două ore.
Suntem în pericolul de a ne pierde locurile de muncă pentru că pierdem legăturile din Ploiești sau autobuzele cu care, în mod normal, plecăm spre firmele din Prahova unde suntem angajați.
Nu știm care este motivul acestei restricții impuse, însă cert este că viteza a scăzut brusc, fără nicio explicație, de la 50 km/h la 30 de km/h.”
Răspunsul Companiei Naționale CFR
”Urmare adresei dumneavoastră, referitoare la restricția de viteză de 30 km/h introdusă pe linia CF Ploiești – Urziceni, vă comunicăm următoarele:
Restricția de viteză de 30 km/h a fost introdusă între stațiile Dâmbu – Armășești, interval aferent liniei CF Ploiești – Urziceni, la finalul lunii octombrie, după verificările efectuate cu vagonul de măsurat, de către personalul feroviar de specialitate.
Această măsură de reducere a vitezei de circulație pe intervalul respectiv este o măsură temporară de siguranță, deoarece sunt deja programate, pentru prima decadă a acestei luni, lucrări de buraj mecanizat, cu mașini grele de cale, care au drept scop nu doar ridicarea restricției respective, dar și optimizarea condițiilor de circulație din punct de vedere al siguranței feroviare.
Reamintim faptul că, linia CF 804 Ploiești Sud – Armășești este o linie neinteroperabilă, care a fost închiriată și administrată, în perioada 2014 – 2022, de către gestionarul privat SC RCCF Trans SRL, iar de la preluarea acesteia de către CNCF CFR SA au fost executate lucrări de întreținere în regie proprie, anul acesta fiind incluse, pe baza măsurătorilor efectuate, și lucrările de buraj cu mașini grele de cale.
Îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin ridicarea restricțiilor de viteză, este o prioritate inclusă nu doar în marile proiecte de investiții feroviare, finanțate din fonduri nerambursabile, dar și în programele anuale de întreținere și reparații curente, desfășurate în regie proprie de Sucursalele Regionale CF.”