ING Bank le-a transmis clienților un avertisment privind obligația acestora de a-și actualiza datele. În caz contrar, aceștia riscă până la blocarea conturilor.
Mesajul transmis de ING clienților, potrivit profit.ro:
Ca bancă, avem obligația legală să obținem informații actualizate despre clienții noștri, în baza normelor interne de cunoaștere a clientelei, conform Legii nr.129/2019 și Regulamentului BNR nr. 2/2019. În acest scop, este posibil să avem nevoie și de alte informații față de setul minim menționat în legislație.
entru a evita blocarea accesului la produse și servicii noi, te rugăm să îți actualizezi/validezi datele până la 24-Iulie-2024. Dacă nu ai procedat la actualizarea/validarea datelor, începând cu această dată, 24-Iulie-2024, vom demara procesul de blocare. Menționăm că măsura de blocare efectivă a accesului la produsele și servicii noi va fi aplicată începând cu data precizată mai sus, dar nu mai târziu de 14 zile de la aceasta, și va fi menținută până la momentul în care îți vei actualiza/valida datele.
În plus, în situația în care nu îți actualizezi/validezi datele în următoarele 3 luni, vom fi nevoiți să îți blocăm accesul la conturile tale. Evită acest lucru prin actualizarea/validarea cât mai curând a datelor tale!”
Pe site-ul băncii este postată o explicație privind actualizarea informațiilor, procedură care este obligatorie.
”Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.
Banca precizează că informațiile furnizate de clienți ajută autoritățile în combaterea spălării banilor sau finanțării terorismului.