Potrivit statisticilor publicate de Comisia Europeană, în România au fost aproximativ 1.500 de morți în urma accidentelor rutiere, din totalul de 19.800 la nivelul Uniunii Europene.
România este țara cu cea mai mare rată a accidentelor mortale, de aproximativ patru ori mai mare decât în Suedia, țara cu cele mai puține decese în urma accidentelor.
În 2024 a existat o scădere cu 3% a numărului de accidente mortale față de anul 2023, se arată în comunicatul transmis de către Comisia Europeană.
În anul 2013, în UE, au fost înregistrate 24.000 de decese în urma accidentelor rutiere, iar în anul 2019, peste 22.700.
Față de 2023, când în România au murit 1.545 de oameni în accidente rutiere, numărul de decese a fost cu 3% mai mic anul trecut.
Au fost și țări cu scăderi mai mari de la an la an: Luxemburg (-31%), Lituania (-24%), Slovenia (-17%). În Franța numărul de victime a crescut cu 1%, iar în Estonia, cu 17%.
România stă cel mai rău din UE când vine vorba despre rata de mortalitate pe șosele, 77 de decese la un milion de locuitori.
Imediat după noi, se află vecinii noștri bulgari, cu o rată de 74 de decese la un milion de locuitori.
Datele la nivelul UE arată că drumurile rurale continuă să reprezinte cel mai mare risc, 52% dintre decese având loc pe aceste drumuri. Majoritatea deceselor rutiere (77%) implică bărbați, în timp ce adulții în vârstă (peste 65 de ani) și tinerii (18-24 de ani) sunt utilizatori deosebit de vulnerabili ai drumurilor.
În ceea ce privește tipul de participanți la trafic, ocupanții autovehiculelor reprezintă cea mai mare parte a deceselor, urmați de motocicliști (20%), pietoni (18%) și bicicliști (10%).
Utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, inclusiv pietonii, bicicliștii și motocicliștii, reprezintă aproape 70% din decesele din mediul urban, subliniind necesitatea urgentă de a îmbunătăți măsurile de siguranță pentru a-i proteja se spune în comunicatul UE.