Pentru a doua oară, proiectul privind aprobarea noii organigrame a Primăriei Ploiești figurează, marți, pe ordinea de zi a Consiliului Local Ploiești. În plin scandal legat de criza gunoaielor, primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu (independent) propune înființarea unui compartiment de Control privind calitatea și neregulile din serviciile publice.
Pentru a doua oară de la începutul anului 2025, pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Ploiești figurează un proiect de hotărâre privind organigrama Primăriei.
Pe lista de propuneri înaintate de primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, figurează înființarea Direcției de Management Proiecte, dar și înființarea unui compartiment de control privind calitatea și neregulile din serviciile publice.
„Înființarea compartimentului Control în subordinea directă a conducătorului instituției cu structură de cinci funcții publice de execuție de consilier, clasa I grad profesional superior pentru verificarea activităților privind asigurarea serviciilor publice”, se arată în proiectul propus.
„Este vorba de controlul pe calitatea și neregulile din serviciile publice pentru că noi suntem, acum, spectatori la serviciile publice de proastă calitate.
Trebuie să existe o formă de răspundere și de corecție. RASP în momentul de față monitorizează serviciile publice, dar nu poate să facă mai mult de atât.
Nu este vorba de angajarea de oameni noi. Toată mini-reforma înseamnă mutări în interiorul organigramei”, ne-a declarat Mihai Polițeanu, primarul municipiului Ploiești.
Acesta a precizat că noul compartiment de control are drept scop existența unor responsabilități începând de la calitatea serviciilor până la modalitatea de facturare a acestora.
Corpul de control ar urma să aibă atribuții și cu privire la calitatea serviciilor societăților aflate în subordinea Consiliului Local Ploiești.
Propunereri privind noua organigramă a Primăriei Ploiești
Pe lista de propuneri care vizează noua organigramă a Primăriei Ploiești figurează și înființarea Direcției Management Proiecte.
Măsura este propusă pe motiv că în ultimele șase luni de la desființarea direcției au fost constatate „diverse probleme în activitatea desfășurată atât a Serviciului Relații Internaționale, Proiecte cu Finanțare Internațională, ONG și Implementare Proiecte, cât și a Compartimentului Implementare Proiecte”.
Prin reorganizare, Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională, ONG va funcționa cu o structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și șapte funcții publice de execuție. Serviciul va avea în subordine Centrul de Excelență în Afaceri pentru Tinerii Intreprinzători cu structură de șapte posturi de execuție de personal contractual.
Proiectul prevede și înființarea Serviciului Implementare Proiecte și Suport Tehnic cu structură de personal contractual de o funcție de conducere de șef serviciu și nouă posturi de execuție prin preluarea personalului de la actualul Compartiment Implementare Proiecte care se va desființa și va avea în subordinea Compartimentul Expert Local Rromi cu structură de un post vacant de execuție de personal contractual.