Având unele dintre cele mai mici salarii din economie, foarte apropiate de salariul minim, angajaţii marilor reţele comerciale alimentare au adus în 2016 angajatorilor lor profituri nete de peste 10.000 de euro pe an fiecare. Cei mai mulţi bani i-au făcut angajaţii grupului Schwarz, Lidl şi Kaufland.
Discounterul german Lidl, al treilea cel mai mare lanţ de magazine din România după cifra de afaceri din 2016, este retailerul cu cei mai harnici salariaţi. Din calculele ECONOMICA.NET realizate pe baza informaţiilor Ministerului de Finanţe, un angajat Lidl a generat anul trecut pentru companie, în medie, un profit net de peste 51.000 lei (11.345 euro la un curs mediu de 4,5 euro pentru un leu). Compania cu afaceri de de 5,57 miliarde de lei, avea în 2016 un număr mediu de aproximativ 4.300 de angajaţi şi a raportat un profit net de 217,7 milioane de lei.
De la 1 octombrie 2016, fiecare angajat al Lidl România cu normă întreagă a ajuns să câştige peste 1.568 lei net lunar, sumă care include valoarea bonurilor de masă. Spre exemplu, salariile vânzătorilor şi lucrătorilor în depozitele companiei pot ajunge la circa 2.100 lei net lunar, cu tichete de masă incluse.
Detalii pe econnomica.net