harta autostrada bucuresti brasov

Proiectul legat de autostrada București - Brașov a fost lansat în 2001, iar până în prezent un singur tronson este realizat parțial: București - Ploiești, iar singurul contract aflat în lucru este cel referitor la Centura Bucureștiului.

Ultimul certificat de urbanism pentru autostrada Ploiești - Comarnic a fost eliberat în 2014. La acea dată, Consiliul Județean Prahova a eliberat un certificat de urbanism pentru un tronson de autostradă, la Comarnic. Numai că, în februarie 2016, certificatul de urbanism a expirat.

Având în vedere că prelungirea certificatului de urbanism nu s-a realizat cu 15 zile înainte de expirare, CNADNR trebuie să reia de la capăt întreaga documentație. Nu ar fi însă pentru prima dată când se întâmplă lucrul ăsta. 

Potrivit site-ului CNADNR, proiectul aflat în prezent în execuție vizează proiectarea și executia finalizării tronsonului București-Brașov, Secțiunea București - Ploiești, sector 1, km 0+000 - km 3+325; nod Centura București km 6+500 și nod Moara Vlăsiei km 19+500. Pentru această lucrare au fost obținute trei autorizații de construire. Este vorba despre modificarea si completarea "Autorizatiei de construire nr. 002 din data de 18.01.2012 pentru "Autostrada București - Brasov, sector Bucuresti - Ploiesti km 0+000 - km 19+500; Tronson km 2+450 - km 6+500, secțiunea km 2+450 - km 3+325", transmisa de Ministerul Transporturilor prin adresa nr. 28060 / DIIRT / 29.07.2016, autorizația de construire nr. 033 din data de 11.08.2016 pentru tronson km 0+000 - km 1+610 din investiția "Proiectare si Executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brașov, Sectiunea București - Ploiești, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlăsiei km 19+500" și autorizatia de construire nr. 035 din data de 17.08.2016 pentru rest de executat pentru Nod Centura București km 6+500; Nod rutier Moara Vlasiei km 19+500; Parcare km 10+600 din investitia "Proiectare si Executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Secțiunea București - Ploiești, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500".  Contractul are o durată de 72 de luni și a fost semnat la începutul acestui an, firma declarată câștigătoare fiind Asocierea SC AKTOR SA & SC Euroconstruct Trading '98 SRL. Valoarea contractului este de 129.180.727,51 lei fara TVA - Guvernul României, iar lungimea tronsonului, potrivit sursei citate este de 3,3 km, execuția fiind programată până pe 30 noiembrie 2017. 

Mai nou, atenția CNADNR se îndreaptă către o altă autostradă, pentru care se lucrează la documentație: Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 3B Mihăiești (Topa Mica) - Suplacu de Barcău (km 0+000 - km 80+054). Despre autostrada București - Brașov aproape nu mai vorbește nimeni... Documentații întregi nu mai sunt valabile... Și, în ciuda situației legate de aglomerarea traficului pe DN1, din 2015, nimeni nu mai promite nimic.

Anul trecut, pe vremea când ministrul Transporturilor era Ioan Rus, oficialii au anunțat că va demara în forță construcția la autostradă pe raza județului Prahova, pe tronsonul Comarnic - Brașov. Planșele realizate pentru studiile de fezabilitate, în trei din cele 5 tronsoane nu erau imaginea clară a ceea ce se întâmpla pe teren. La acea dată se vorbea chiar de noi studii geo.

Prin urmare, toată lumea se axează acum pe proiectele legate de Centura de la Comarnic și de Centura de la Bușteni, cu intrarea în Sinaia dinspre Predeal, unde proiectul vizează o a treia bandă și un sens giratoriu.

Cât despre faimosul drum Valea Doftanei - Săcele, care a fost preluat de CNADNR, pentru transformarea în drum național, lucrurile sunt mai mult în ceață. Drumul urma să aibă două benzi, însă momentan se pare că prioritățile sunt altele. 

 

Articole asemănătoare