Proiectul legat de autostrada București – Brașov a fost lansat în 2001, iar până în prezent un singur tronson este realizat parțial: București – Ploiești, iar singurul contract aflat în lucru este cel referitor la Centura Bucureștiului.
Ultimul certificat de urbanism pentru autostrada Ploiești – Comarnic a fost eliberat în 2014. La acea dată, Consiliul Județean Prahova a eliberat un certificat de urbanism pentru un tronson de autostradă, la Comarnic. Numai că, în februarie 2016, certificatul de urbanism a expirat.
Având în vedere că prelungirea certificatului de urbanism nu s-a realizat cu 15 zile înainte de expirare, CNADNR trebuie să reia de la capăt întreaga documentație. Nu ar fi însă pentru prima dată când se întâmplă lucrul ăsta.
Mai nou, atenția CNADNR se îndreaptă către o altă autostradă, pentru care se lucrează la documentație: Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B Mihăiești (Topa Mica) – Suplacu de Barcău (km 0+000 – km 80+054). Despre autostrada București – Brașov aproape nu mai vorbește nimeni… Documentații întregi nu mai sunt valabile… Și, în ciuda situației legate de aglomerarea traficului pe DN1, din 2015, nimeni nu mai promite nimic.
Anul trecut, pe vremea când ministrul Transporturilor era Ioan Rus, oficialii au anunțat că va demara în forță construcția la autostradă pe raza județului Prahova, pe tronsonul Comarnic – Brașov. Planșele realizate pentru studiile de fezabilitate, în trei din cele 5 tronsoane nu erau imaginea clară a ceea ce se întâmpla pe teren. La acea dată se vorbea chiar de noi studii geo.
Prin urmare, toată lumea se axează acum pe proiectele legate de Centura de la Comarnic și de Centura de la Bușteni, cu intrarea în Sinaia dinspre Predeal, unde proiectul vizează o a treia bandă și un sens giratoriu.
Cât despre faimosul drum Valea Doftanei – Săcele, care a fost preluat de CNADNR, pentru transformarea în drum național, lucrurile sunt mai mult în ceață. Drumul urma să aibă două benzi, însă momentan se pare că prioritățile sunt altele.