Până la 6 ore. Atât a durat un drum de la Ploiești la Brașov, pe DN 1, în perioada sărbătorilor de iarnă. Vorbim de un tronson de 100 de km, care în mod normal poate fi parcurs într-o oră și 30 de minute, Din păcate, coșmarul șoferilor nu a luat sfârșit, iar construcția unei autostrăzi rămâne o promisiune în care nu mai cred nici guvernanții. Există însă și o alternativă mai puțin folosită, care te poate scăpa de blocajele infernale de pe DN 1 – Valea Prahovei, și care nu este indicată de ”waze” când traseul ”clasic” devine roșu. FOTO la finalul textului.
Blocaje pe DN 1 și după terminarea vacanței de Sărbători
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că și astăzi, 3 ianuarie, se înregistrează valori ridicate de trafic pe DN 1 Ploiești – Brașov, între stațiunile Predeal și Bușteni, pe sensul de coborâre, iar pe sensul de urcare către stațiunile montane, se circulă în condiții de aglomerație între Breaza și Comarnic, dar și în stațiunile Sinaia, Poiana Țapului și Bușteni. În plus, aglomerație se înregistrează și pe DN 73A, între Pârâul Rece și Predeal, pe sensul de mers către DN1.
Citește și Inconștiență pe DN 1: Cum fentează unii șoferi coloana de mașini de la Nistorești-VIDEO
Șoferii evită alternativa DN 1A-Cheia
Alternativa oferită de Poliție, DN 1A Brașov-Cheia-Ploiești, este evitată de mulți șoferi din cauza drumului sinuos, dar și a vitezei reduse de deplasare din cauza localităților străbătute între Măneciu și Ploiești, timpul de deplasare fiind de peste trei ore.
Cum poate fi evitat coșmarul de pe Valea Prahovei
Există însă și un traseu mai puțin circulat în care ajungi de la Ploiești la Brașov în două ore jumate. A fost parcurs a treia zi de Crăciun de un cititor al Observatorului Prahovean, care ne-a povestit experiența drumului. Este vorba de Ploiești-Târgoviște – DN 72A – Câmpulung – DN 73 Râșnov-Brașov.
”Noi am plecat din Ploiești în jurul orei 10, iar la 12,15 eram în Rucăr, unde aveam cazare. Proprietarul pensiunii ne-a spus că de acolo la Brașov mai făceam 20-25 de minute, în funcție de trafic. Alți prieteni, care au mers pe Valea Prahovei au făcut cinci ore, după ce au mers bară la bară de la Nistorești.
Drumul, care nu apare ca alternativă pe waze atunci când DN 1 este ”roșu” din cauza blocajelor, este foarte bun. Există și câteva porțiuni de asfalt mai degradat, însă nu are gropi în care să-ți rupi mașina. Ca și dificultate, este mult mai ușor decât DN 1 A – Cheia. Ne-am felicitat pentru alegerea făcută și am revenit acasă pe același traseu pe cât de frumos, pe atât de liber”.
Galerie FOTO
Cum ți se pare subiectul?
Mai taiati din ele,la montaj.
Ploiesti-Targoviste-Rasnov-Brasov = 182 km in 3 h 22 min
Ploiesti-Sinaia-Brasov = 111 km in 2h 23 min
Cei 71 km diferenta pentru combustibil, ii platesc cititorii Observatorului Ph.
Calcul facut in 3 ianuarie 2022.
Ei, nu-i chiar asa. Intre Rucar si Brasov faci cel putin o ora si jumatate, pe un drum inca in lucru pe unele portiuni.
In plus, distanta Ploiesti – Campulung – Brasov e aproape dubla fata de cea clasica, pe Valea Prahovei (sunt cca 190 km).
Daca esti pilot de raliu si ai masina potrivita si e si drumul inchis circulației poate…
Nu prea e adevarat. Am fost cazata in Magura si la dus, pe 29 decembrie am facut 3h si putin fara sa fie aglomerat, iar la intors, pe 2 ianuarie s-a stat lur si simplu intre Fundata si Rucar. Am facut 4h si 15min si cred ca mai bine alegeam DN1..
Porțiunea Cîmpulung – Rîșnov e praf și pulbere!
Cel mai bine stati acasă…gușteri de valea prahovei ce sunteti!!
Titlul bombastic, aducator de accesari: „Drumul mai putin circulat in care ajungi de la Ploiesti la Brasov in doua ore si jumatate”. In cuprinsul articolului aflam ca de fapt dureaza doua ore si un sfert sa ajungi la … Rucar, nicidecum Brasov. Distanta Rucar – Brasov presupune parcurgerea a inca 63 km, fix portiunea cu serpentine, cu asfaltul valurit pana la Bran si foarte aglomerat in zona Bran (mai ales in weekend – minim 30 min dureaza traversara Branului). Astfel timpul total pentru ruta Ploiesti – Rucar – Ban – Brasov ajunge aproape 4 ore. Asteptam cu interes urmatorul articol avand aceasi titlu, dar cu punct final Valea Doftanei – Tesila. Hai ca se poate!