CFR Călători va opera zilnic, în medie, peste 1.000 de trenuri în perioada decembrie 2024 – decembrie 2025. Căile Ferate au anunțat faptul că noul mers al trenurilor intră în vigoare pe 15 decembrie, anul acesta, și va fi valabil până pe 13 decembrie 2025.
În noul plan de Mers al Trenurilor 2024-2025 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
CFR Călători a introdus în circulație 4 trenuri noi București Nord – Brașov, pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător. Trenurile sunt formate din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.
Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou sunt:
IR 16001 Bucureşti Nord (06.31) Brașov (08.59) 2h 28m
IR 16002 Brașov (10.25) Bucureşti Nord (12.58) 2h 33m
IR 16003 Bucureşti Nord (13.22) Brașov (16.00) 2h 38m
IR 16004 Brașov (16.27) Bucureşti Nord (19.00) 2h 33m.
Totodată, cei de la Companie transmit că în condițiile demarării lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate de către CFR SA pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, circulă:
Trenul internațional IR 72 „Traianus”, în relația Craiova – Budapesta Keleti
Trenul internațional IR 73 „Traianus”, în relația Budapesta Keleti – Craiova
Introducerea unui tren nou în circulație IR 1599 în relația București Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din stația București Nord la ora 0502 sosire în stația Drobeta Turnu Severin ora 1219.
În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din stațiile Cluj Napoca, Sighișoara, Câmpia Turzii, Copșa Mică, CFR Călători introduce în circulație trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relația Cluj Napoca – Brașov și retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în stația Brașov.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.
Cum ți se pare subiectul?