A început organizarea de șantier pentru modernizarea DJ 102 I Câmpina-Săcele, prezentat ca o alternativă pentru aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Antreprenorul Construcții Erbașu urmează să intre în teren în luna iunie, anul acesta, după ce va primi autorizația de construire.
La peste un an de la semnarea contractului pentru construirea și modernizarea DJ 102 I Câmpina-Săcele, prezentat ca o alternativă pentru aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei, șantierul începe în această vară cu o durată contractuală de 3 ani pentru execuție, notează economedia.ro.
Din cauza procedurilor de expropriere, demararea lucrărilor a fost întârziată, în condițiile în care autoritățile locale estimau începerea procesului cde modernizare în martie-aprilie.
Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).
Valoarea totală a investiției este de 411,66 de milioane de lei, fără TVA. Contractul prevede reabilitarea și modernizarea a aproximativ 26 de km .
Conform proiectului, lucrările vor include 14 poduri, dintre care șase pe teritoriul județului Prahova și opt pe teritoriul județului Brașov, precum și 72 de podețe și 13 parcări de scurtă durată.
Constructorul are termen de finalizare a lucrărilor trei ani și jumătate de la începerea șantierului.
Nu este o alternativă la DN 1 decât în teorie. Traficul în Câmpina se blochează și acum în zilele aglomerate, Teșila (Valea Doftanei) de asemenea, cine a trecut pe acolo în perioada evenimentului de manele și kitsch zis „fiestivali cașcavielii” știe ce înseamnă. Deszăpezirea e problemă în ph și în locurile unde e ușor de făcut, dar la 1000 de metri în munții baiului. Fără o variantă ocolitoare adevărată la Câmpina și Teșila drumul devine inutil și pe cei care merg din sudul țării la Sinaia – Bușteni -azuga oricum nu-i ajută.
26 de km în 3 ani, in condițiile în care drumul există, nu se construiește de la zero.