Prima gară din Ploiești, Gara de Nord, deși mai frumoasă și mai curată decât Gara de Sud Ploiești, pare astăzi părăsită.
În imagini se poate observa faptul că gara este curată, însă pare a fi părăsită. Am găsit un singur domn în sala de așteptare a gării. Era întins pe bancă și dormea. Probabil era un om al străzii sau un călător care aștepta următorul tren către Măneciu.
Doar navetiștii care merg către Măneciu, cu trenul, mai ajung pe peronul stației Gara de Nord Ploiești.
Citește și: Lista primăriilor din Prahova care au primit fonduri europene prin PNRR – Fondul Local
Gara de Nord este prima gară construită în oraș de către arhitectul italian Beranucci, în perioada antebelică, pe vremea monarhiei.
O clădire impunătoare, din piatră, realizată după gusturi rafinate, Gara de Nord, cândva simbolul orașului a trecut cu bine peste cele două războaie și peste cutremurul din ’77.
Locul pe care a fost construită gara, în prima jumătate a secolului XIX a servit drept cimitir pentru bulgari, spun oamenii.
Citește și: O nouă luptă in instanță. Pe modelul Babele și Sfinxul, două județe își dispută acum Cheile Bicazului
La începutul secolului XX, din cauza populării orașului, cimitirul a dispărut, iar în locul lui a fost construită Gara de Nord. Bătrânii care locuiesc în zonă spun că e foarte posibil ca sub gară încă să se mai găsească osemintele bulgarilor.
De asemenea, se spune că din centrul gării pornește un tunel subteran, ce ajunge până lângă rafinăria Vega.
Pe aici nu mai trece decât un singur tren, care vine de la Măneciu spre Gara de Sud.