Lucrările la centura ocolitoare Azuga-Bușteni vor începe în luna martie 2025. Investiția este realizată din fonduri externe nerambursabile, dar și de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Consiliul Județean Prahova a anunțat că termenul de execuție al lucrărilor este de 36 de luni, respectiv în 2027.
Consiliul Județean Prahova a anunțat că obiectivul de investiție „Access Rutier Complementar Descărcare A3 Azuga – Bușteni” va fi finanțată din fonduri nerambursabile , în cadrul Programului Operațional Transport 2021 – 2027 și de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limitele anuale stabilie pentru acest scop.
Totodată, potrivit Consiliului Județean Prahova, contractul de proiectare și execuție a lucrărilor a fost câștigat de Asocierea SC Coni SRL (singurul constructor de autostrăzi din Prahova)– SC Drum Pod Invest SRL – SC Gott Strasse SRL – SC Perfect Consult Europe SRL – Atomagistral – Pivden SRL – NVO Transinzhiniryng SRL.
„Termenul de execuție al lucrărilor: 36 de luni de la data emiterii Ordinului Administrativ de Începere a Execuției lucrărilor – 1.07.2024 (6 luni proiectare și 30 de luni execuție, la data prezentei se desfășoară activități de proiectare).
Recent, Consiliul Județean Prahova a anunțat că a avut o întâlnire de lucru la care au participat proiectantul, consultantul pentru supervizarea contractului, dar și constructorul.
În cadrul reuniunii s-au analizat soluțiile tehnice și măsurile necesare, acestea incluzând și „procesul de expropriere pentru cauze de utilitate publică, esențial pentru continuarea lucrărilor”
„Propunerile tehnice și măsurile agreate vor fi înaintate Comisiei de Siguranță Rutieră, care urmează să se întrunească la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru validare și integrare în planul general de implementare”, a precizat Consiliul Județean Prahova.
Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, anunța, în 2023, economedia.ro.
Cum ți se pare subiectul?