Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

autostrada-centuri-ocolitoare-comarnic-busteni.jpg

Planurile CNAIR cu privire la infrastructura din Prahova au fost multe, iar cel mai amplu proiect viza autostrada pe distanța București - Brașov, singurul tronson realizat, nu în totalitate, fiind București - Ploiești. Alte două proiecte au vizat realizarea a două centuri ocolitoare la Comarnic și la Bușteni.

Anul trecut, CNAIR anunța că au fost demarate două proiecte pentru Comarnic și Bușteni, unde traficul rutier se desfășoară îngreunat, mai ales în weekend-uri, DN1 fiind ruta cea mai folosită de turiști pentru a ajunge la munte. Este vorba de două proiecte care vizau construirea de centuri ocolitoare, astfel încât circulația rutieră să nu mai fie blocată de coloanele de mașini.

Ba mai mult, în martie 2016, CNAIR a transmis un comunicat prin care se anunța deschiderea ofertelor depuse de către operatorii economici în cadrul procedurii de licitație deschisă organizată pentru atribuirea contractului având ca obiect "Proiectare și execuție Varianta de Ocolire Bușteni: Obiectiv 1 Bușteni Sud, km 0+000 - km 1+020", la acea dată fiind înregistrate nouă oferte. Practic, nouă asocieri de firme erau interesate de realizarea centurii ocolitoare de la Bușteni. La acea dată era vorba despre Asocierea Telor Invest SRL - SC Pro Cons XXI SRL, de asocierea Triscari Construzioni SRL - SC Granchi SRL - SC Servici Integrati ALL Ingegneria SRL - Institutul de Cercetăro în Transporturi - Incertrans SA, asocierea SC Consal SRL - SC Primacons Group SRL, Asocierea Alpenside SRL - SC Eurocerad International SRL, Asocierea Copisa Constructora Pirenaica - SC Copisa Constructii - SC Transproiect 2001, Asocierea Tableros y Puentes SA - Construccines Vera - SC Erre VI. A Ricerca Viabilita Ambiente și Asocierea Next Level Europe Eurostrade - Groma Societa Di Ingegneria, precum și Asocierea Tancard - SC Pragosa România - SC Mari - Vila - SC Global Service Proiect și Asocierea Citadina 98 SA & Acciona Ingenieria SA. (Vezi AICI). Ulterior s-a lăsat iar liniște...

Cele două proiecte, de la Comarnic și Bușteni, vizau "Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Buşteni - Obiectiv 1: km 0+000-km 1+020" - 33 luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de execuţie - 6 luni, iar perioada de
garanție - 24 luni, precum și "Proiectare și execuție Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850"- 31 luni, din care perioada de proiectare - 3 luni, perioada de execuție - 4 luni, iar perioada de garanţie - 24 luni. (Vezi AICI).

Din păcate, în lucru, la această oră se află numai finalizarea Autostrada București - Brașov, Secțiunea București - Ploiești, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura București km 6+500 si Nod Moara Vlăsiei km 19+500".Cât privește autostrada pe tronsonul Comarnic - Bușteni în acest moment, potrivit președintelui Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader, are loc reactualizarea documentațiilor și a indicatorilor pentru scoaterea la licitație. În 2015, Sector Comarnic- Predeal, km 111+300 -115+300, a fost scos la licitație, însă procedura a fost anulată în data 11 decembrie 2015. Autostrada Comarnic - Brașov urma să aibă 58 de kilometri.

Referitor la centura de ocolire a Bușteniului, dar și de cea de la Comarnic, președintele Consiliului Județean Prahova estimează că cele două lucrări ar putea fi contractate, iar la jumătatea anului viitor să fie gata, având în vedere că CNAIR a prevăzut termene scurte de execuție, de șase luni, respectiv de 4 luni.