Cea mai lungă punte pietonală din Prahova, care face legătura între Breaza și Cornu, are o vechime de peste 100 de ani.
Reabilitată de nenumărate ori, puntea care face legătura între Breaza și Cornu, figurează ca una dintre cele mai lungi punți pietonale din Prahova.
Cu o vechime de peste 100 de ani, puntea figurează în strategia de dezvoltare a comunei Cornu, dar figurează și pe lista proiectelor de reabilitare de la Breaza.
În istoria celor peste 100 de ani de la construirea punții au existat mai multe momente în care accesul a fost întrerupt.
Ultima oară, prin 2009, puntea de trecere spre Halta Breaza, din cauza debitelor mari ale râului Prahova, a fost avariată, existând riscul prăbușirii acesteia. La acea dată, situaţia s-a agravat în urma ploilor din 11-12 iulie, starea punţii deteriorându-se rapid. Acest lucru a fost constatat în urma unei expertize tehnice care a evidenţiat pericolul eminent de întrerupere a circulației. În urma expertizei s-au stabilit două soluții tehnice: una temporară, dar care nu asigura definitiv obiectivul și alta definitivă care asigura exploatarea chiar în situația avansării eroziunii de mal. Pentru a nu pune în pericol pietonii care traversează puntea și a le facilita accesul la mijloacele de transport spre alte localități a fost aleasă soluția definitivă de execuție a unor piloni amplasați în albia majoră a râului Prahova. Investiția de la acea dată, în valoare de 500.000 de lei s-a realizat în parteneriat cu Consiliul Județean Prahova. Dar acesta nu a fost singurul moment în care s-a pus în discuție siguranța pietonilor pe această punte.
„Puntea este încă circulată. În 2012 a existat o primă investiție grație unor donații făcute de firma care administrează microcentrala. La acea dată s-au înlocuit plăcuțele de lemn și s-au realizat parapeții din plasă. În 2013 s-au făcut consolidări”, ne-a declarat Marian Augustin Goga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Breaza, care a anunțat că, în 2017, în momentul fundamentării bugetului, vor fi prevăzute sume pentru reabilitarea punții care face legătura dintre Gara Breaza și localitatea Cornu, aflată dincolo de DN1.
Despre puntea spre Gara Breaza se vorbește și în strategia de dezvoltare a localității Cornu, aceasta fiind singura cale de acces spre Gara de la Breaza. Locuitorii din Cornu își amintesc de altfel că puntea era pe vremuri intens circulată, mai ales de cei care făceau naveta cu trenul la Breaza sau la Ploiești.
”Unii chiar numeau putea ca „Puntea celor 1.000 de pași”. Pe timpul nopții era beznă în zonă, ca de altfel și acum, iar unii se ghidau simplu numărând pașii pe care îi parcurg până la gară. Nu știu dacă sunt chiar 1.000, dar la noi s-a păstrat denumirea asta”, ne-a spus un locuitor din Cornu.
„În acest moment puntea nu asigură o circulație masivă. Pe vremuri, când funcționa Hidrojet Breaza erau mai mulți navetiști care treceau pe acolo. Este adevărat că aceasta este singura cale de acces pietonal al locuitorilor din Cornu spre gara din Breaza”, ne-a povestit purtătorul de cuvânt al orașului Breaza.