Autostrada Comarnic Braşov a consumat deja zeci de milioane de lei de la buget, deşi nu există nimic pe teren, în urma eşecurilor repetate ale Guvernului de a o construi în sistem de concesiune. În mod ciudat, desi nu s-a mişcat niciodată nimic pe acest traseu, au fost cheltuiţi deja bani pentru exproprieri de terenuri.

Anul trecut, Guvernul României a bifat al treilea eşec în tentativa de a construi prima autostradă care să străbată munţii, pe Valea Prahovei, la 12 ani de când s-a născut acest proiect. Deşi nu s-a făcut nimic, statul a cheltuit totuşi circa 32 de milioane de lei pentru acest proiect, potrivit informaţiilor trimise de Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), la solicitarea ECONOMICA.NET.

Astfel, pentru "Contract de consultanţă (Asistenţă Tehnică, Financiară şi Juridică) în vederea atribuirii Contractului de Concesiune Comarnic - Braşov nr. 93/132/2008" au fost plătite 13,23 milioanede lei, conform informaţiilor trimise de CNADNR. În plus, pentru exproprierea terenurilor, prin hotărâri de Guvern, au mai fost plătite alte 13 milioane de lei. Iar întocmirea hârtiilor pentru exproprieri a costat cât jumătate din suma plătită pentru ele: pentru "Servicii juridice în scopul realizării procedurii de expropriere a imobilelor afectate de traseul autostrăzii şi servicii juridice în scopul dobândirii dreptului de administrare" s-au plătit 5,78 milioane de lei.

CNADNR precizează că aceste sume au fost decontate la data de 31 decembrie 2015. În total 32 de milioane de lei pentru un proiect mort. Citește mai mult pe economica.net

 

Articole asemănătoare
Sport
  • Sâmbătă, 24 Iunie 2017
  • De Mihai Popescu

Coregrafie superbă realizată de fanii Petrolului

Petrolul dispută în această seară returul barajului de promovare în Liga a 3-a, contra celor de la Dentaş Tărtăşeşti. În tur, ploieștenii s-au impus cu 3-0. Fanii ”lupilor” au luat cu asalt Arena...