gunoi
Fotografie cu caracter ilustrativ

Începutul de an a sosit cu o situație neplăcută pentru locuitorii unei comune din Prahova. De aproape două săptămâni, prahovenii din Iordăcheanu stau cu tomberoanele pline de gunoi menajer din cauza unor divergențe pe care compania de salubritate Rosal le are cu Primăria din localitate.

Mai mulți locuitori ai comunei Iordăcheanu ne-au semnalat, zilele acestea, faptul că își scot în fiecare zi tomberoanele cu gunoi la poartă, în speranța că mașina de salubritate va trece și le va ridica. ”Stăm ca proștii cu gunoiul în curte, deși avem facturile plătite la zi. Rosal refuză să îl ridice fiindcă, vezi Doamne, n-au suficiente contracte. Păi, trebuie să vă facem noi contracte?! Am sunat la ei și le-am explicat că au contract individual cu mine, ca cetățean, și cu alte sute, poate chiar mii de oameni serioși și buni platnici pe care nu-l respectă deloc. Mi-au spus că mă va suna cineva să mă lămurească și... atât”, ne-a mărturisit unul dintre miile de cetățeni afectați de refuzul companiei de salubritate de a ridica gunoiul. Problema este mult mai veche în comună. Oamenii susțin că, pe lângă faptul că în contract au trecut ca zi de ridicare Sâmbăta iar mașina de gunoi vine Marți, nici ziua respectivă nu este respectată întocmai. ”Am avut zeci de situații în care am stat cu gunoiul neridicat două-trei săptămâni din cauza divergențelor dintre Rosal și primărie. Dacă era lună cu cinci săptămâni, stăteam ca proștii două săptămâni la rând cu gunoiul în curte fiindcă Rosal are patru ridicări pe lună. La mine în contract nu scrie asta! Dacă Marți era nu știu ce sărbătoare, nu veneau și ne trezeam că treceau Miercuri sau Joi să-l ridice. Mulți dintre noi, plecați la servici, ratau zilele respective. Eram obișnuiți să treacă mașina în jur de 12.00. De multe ori, treceau pe la 08.00 dimineața și nu apucam să scoatem gunoiul afară. Nu e normal ca noi, cei care ne plătim facturile lună de lună, fără întârziere, să fim puși în situația asta penibilă”, povestește un alt cititor care ne-a semnalat situația din Iordăcheanu.

Observatorulph.ro a solicitat un punct de vedere companiei Rosal pe marginea acestui subiect. Reprezentanții serviciului de salubritate susțin că ei au respectat zilele de ridicare și că, de fapt, Primăria Iordăcheanu nu i-a sprijinit pentru încheierea de contracte. ”Primaria Iordacheanu a fost instiintata oficial ca incepand cu data de 07.01.2016,  S.C. Rosal va inceta prestarea serviciului de colectare a deseurilor menajere pe raza comunei Iordacheanu deoarece nu au fost respectate clauzele contractuale. Pe toata perioada desfasurarii contractului zilele de ridicare au fost respectate , ba mai mult s-a intervenit suplimentar atunci cand cantitatea de deseuri menajere depasea cu mult valorile estimate deoarece clientii nu faceau diferenta intre deseurile menajere si cele rezultate din gospodarii.

Mentionam ca desi s-a convenit cu conducerea Primariei inca de la inceput sa ne sprijine pentru incheierea de contracte am ajuns ca dupa aproape 2.5 ani sa avem un numar de 958 de contracte cu un numar de 1623 persoane raportat la aproape 5000 de locuitori cat are comuna. Din aceste date la care mai adaugam 80to de deseuri pe care Rosal le-a dus lunar la rampa se poate trage lesne concluzia ca S.C.Rosal a desfasurat activitate la Iordacheanu toata aceasta perioada inregistrand pierderi luna de luna in speranta ca situatia se va normaliza . Dovada este toata corespondenta purtata pe aceasta perioada cu Primaria Iordacheanu in acest sens. Din datele prezentate rezulta o medie de 1.7 persoane pe contract si va rugam sa intrebati primaria care este numarul de persoane pe gospodarie si sa vedeti ca reaua credinta se manifesta din partea populatiei si a primariei care au declarat un numar de persoane /gospodarie mult mai mic decat cel real desi agenti nostri de incasari si contracte au fost insotiti si de membrii primariei care nu au luat nici o masura in acest sens. Pentru toate aceste cauze S.C.Rosal a hotarat ca din 07.01.2016 sa sisteze ridicarea deseurilor din comuna Iordacheanu conform preavizelor  trimise atat cetatenilor cat si primarie. Toate aceste lucruri ar fi putut fi preintampinate daca conducerea primariei ar fi pus in aplicare legea 99/2014 si 101/2006 care reglementeaza serviciul de salubrizare al localitatilor.”, se arată în răspunsul Rosal, transmis redacției noastre.

Am stat de vorbă și cu primarul comunei Iordăcheanu, Ion Poiană, care susține că administrația locală a făcut demersuri pentru rezolvarea problemei contractelor. ”Începând cu 1 ianuarie 2016, a intrat în vigoare o taxă specială de mediu care prevede ca cetățenilor care nu au contracte de salubritate să li se adauge la impozit o taxă de 6 lei/persoană, taxă identică, practic, cu tariful Rosalului. Acești bani vor fi virați în conturile companiei pe măsură ce vor fi colectați. Problema este că reprezentanții companiei vor să le virăm taxă specială de mediu și pentru anul 2015, deși hotărârea intră în vigoare cu 01.01.2016. Luni (11.01.2016 – n.r.) vom avea o întâlnire la sediul Rosal în acest sens și sper să rezolvăm divergențele în așa fel încât locuitorii să nu mai fie afectați”, ne-a declarat Ion Poiană, primarul comunei Iordăcheanu.        

 

 

Articole asemănătoare