taxa timbru

De la 1 februarie, dispar opt taxe care ţin de regimul permiselor de mediu şi a înmatriculării autovehiculelor, printre care şi controversata taxă de mediu. Mii de români vor da buzna să-şi înmatriculeze maşinile vechi, iar graniţele se vor deschide pentru toate hârburile din ţările vestice, atrag atenţia specialiştii. Asta în condiţiile în care alte state sunt din ce în ce mai restrictive cu maşinile poluante.

Peste doar câteva zile, românii cu mai puţină dare de mână, dar cu dorinţă de a fi proprietari de maşini, vor putea din nou să înmatriculeze în România orice vehicul, oricât de vechi şi de poluant. Asta pentru că, celebra taxă de mediu, care a stârnit vii dispute de-a lungul timpului, dispare de la 1 februarie. Odată cu ea vor deveni istorie alte şapte taxe care ţin de regimul permiselor auto şi a înmatriculării autovehiculelor. 

De aceea, specialiştii estimează că din februarie odată cu scoaterea taxei de mediu, mii de oameni se vor grăbi să-şi înmatriculeze maşinile la mâna a doua şi vor fi introduse în ţară maşini vechi sau foarte vechi, pentru care taxa de mediu costa mult mai mult decât preţul maşinilor. 

Riscurile deschiderii pieţei auto 

„Dincolo de scopul ei de a ajuta importatorii de maşini noi, atunci când s-a deschis piaţa comună, în 2007, taxa a făcut un lucru bun: a limitat intrarea rablelor în ţară. În acest fel, în România au fost aduse mai mult maşini cu norma de poluare Euro 4, mai puţin poluante“, a explicat, pentru „Adevărul“, Mihai Cune, fost business manager al autovit.ro şi fondator al portalului InspectorAuto.ro. 

Citește continuarea pe adevarul.ro