La mai bine de trei ani de la preluarea fostului sediu Petrom, reprezentanții Primăriei Ploiești încearcă să obțină autorizație ISU pentru stingerea incendiului. Principala problemă este că avizul ISU va fi eliberat numai dacă municipalitatea va avea propriul serviciu de pompieri.
Astăzi a avut loc o nouă ședință între reprezentanții Primăriei Ploiești și cei ai ISU Prahova, pe tema eliberării autorizației ISU din punct de vedere al stingerii incendiilor, pentru fostul sediu Petrom, clădire pe care municipalitatea a primit-o drept sponsorizare.
Citește și: Imagini în exclusivitate din fostul sediu Petrom
Principala condiție impusă de legislație, în cazul unor clădiri de asemenea mărime, este de înființare a unui serviciu de pompieri, care să aibă cel puțin trei angajați, pentru asigurarea schimburilor. De exemplu, la Palatului Administrativ din municipiu, clădire aflată în administrarea Consiliului Județean Prahova, există un astfel de serviciu de pompieri. Reamintim însă faptul că discuțiile pe tema avizării din punct de vedere al stingerii incendiilor sunt purtate de mai bine de zece luni.
Citește și: Primăria solicită autorizatie ISU pentru deschiderea fostei clădiri Petrom
Până la această dată, în fostul sediu Petrom s-au mutat numai angajații Administrației Serviciilor Social Comunitare, în ciuda faptului că, la etajele I și II, de luni bune era programată mutarea și a angajaților de la Casa de Cultură IL Caragiale.
„În cazul clădirilor care adăpostesc peste 500 de persoane este necesar ca municipalitatea să înființeze serviciu de pompieri. Același lucru trebuie respectat și la Sala Sporturilor, la Hipodrom, dar și în alte locații unde există un număr mare de persoane”, ne-a declarat Cristian Ganea, viceprimarul municipiului Ploiești.
Noile prevederi legislative au fost instituite în 2016, la scurt timp după tragedia din Colectiv.