tramvaie noi

Se apropie campania electorală, iar aleșii ploieșteni dau dovadă de idei originale când vine vorba de rezolvarea unor probleme care trenează de prea multă vreme. De exemplu, situația legată de lipsa unor tramvaie noi, în condițiile în care, cel puțin pe linia 101, au fost finalizate lucrările de modernizare a căii de rulare.

Despre începerea lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai se știe de multă vreme. În 2013, de altfel, la Ploiești, erau deja semnate contracte în acest sens, iar Primăria Ploiești a împânzit orașul cu bannere în acest sens, ploieșteanul fiind familiarizat cu fotografii în care erau prezentate tramvaie noi. Numai că în momentul în care a fost inaugurată linia 101, în circulație au fost introduse vechile tramvaie, recondiționate ce-i drept.

Discuții avansate pentru tramvaie noi

În ciuda bugetului de austeritate, invocat tot timpul de Executiv, la Ploiești, autoritățile locale au avut deja o primă întâlnire cu reprezentanții firmei se ocupă de producerea de tramvaie „Imperio“ realizate sub licenţă Siemens la SC Astra Vagoane Călători Arad SA. S-a analizat inclusiv posibilitatea de achitare a leasingului prin acordarea unei cote parte din vânzarea de bilete. Proiectul este însă unul destul de amplu, principala grijă a municipalității fiind aceea de a accesa creditul municipal în valoare de 150 de milioane de lei, care ar permite astfel ca bugetul Ploieștiului să fie mai flexibil, cel puțin în a doua jumătate a anului.

„Au existat într-adevăr discuții pe această temă, la care au luat parte reprezentanții Primăriei Ploiești și cei ai firmei care produc tramvaie la Arad. Au fost discuții inclusiv pe tema posibilității preluării în leasing a unui număr de tramvaie, care ar urma să fie achitate prin contribuția TCE și a Primăriei Ploiești. Dar totul a fost o discuție de principiu”, a confirmat Goerge Pană, viceprimarul municipiului Ploiești.

 

Articole asemănătoare