Pentru că s-a depășit termenul limită de finalizare a giratoriului suspendat de la Păulești (31 decembrie 2015), Consiliul Județean Prahova a alocat peste un milion de euro de la buget pentru terminarea lucrărilor. La pachet cu această investiție vine și extinderea iluminatului public între giratoriu și spitalul județean.

Potrivit Ziarului Prahova, Consiliul Județean Prahova a lansat, la finalul anului trecut, o licitaţie pentru servicii de proiectare în vederea prelungirii iluminatului public pe drumul judeţean 102, porţiunea cuprinsă între ieşirea din Ploieşti - din dreptul Spitalului Judeţean de Urgenţă - şi rampa de acces a sensului giratoriu suspendat. Procedura de atribuire este în derulare, fiind de aşteptat ca un contract să fie semnat până la sfârşitul acestei luni.

Vezi și CUM ARATĂ GIRATORIUL SUSPENDAT DE LA PĂULEŞTI. FILMARE CU DRONA

Reprezentanții Consiliului Județean Prahova au explicat pentru sursa citată de ce s-a depășit termenul pentru finalizarea lucrărilor la giratoriu suspendat. Conform beneficiarului lucrării, liderul Asocierii Societatea de Construcţii în Transporturi București SA – SC Asfalt Sud Expert S.R.L, respectiv Societatea de Construcții în Transporturi București SA a întâmpinat dificultăţi financiare începând cu luna martie 2014, după ce, la data de 17 septembrie 2013 fuseseră începute lucrările la amplasament. Astfel – spun reprezentanții CJ Prahova – au fost întârziate plăţile către asociat şi subcontractanţii declaraţi ai acestuia din cauza executării conturilor liderului de asociere. Implicit, ulterior au apărut întârzieri la plată către furnizori, în achiziţia materialelor şi plata salariaţilor.
De asemenea, potrivit aceleiași surse, pe parcursul derulării proiectului s-au constatat necorelări între condiţiile impuse prin avizele la Certificatul de Urbanism şi situaţia din teren, conducând la relocări de materiale și la întocmirea unor documente suplimentare. “Condiţiile impuse prin proiect pentru unele categorii de materiale speciale - posibil a fi livrate numai de către producători externi - nu au putut fi realizate de producătorii ale căror cataloage au fost utilizate la întocmirea proiectului tehnic”, precizează reprezentanții CJ. Astfel, s-au produs întârzieri și din cauza găsirii altor producători şi a încheierii de noi contracte de furnizare a materialelor respective.
Valoarea actualizată a contractului de lucrări (care include valoarea aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute, dar şi TVA) este de 56.357.504,47 de lei, lucrările decontate până la finalul anului 2015 ridicându-se la 46.499.698,83 de lei cu TVA.
Pe de altă parte, valoarea estimată a lucrărilor rămase de executat este de 5 milioane de lei, sumă care a fost aprobată prin hotărâre a consilierilor județeni, în luna decembrie 2015. 

 

Articole asemănătoare
Economic
  • Joi, 25 Mai 2017
  • De Observatorul Prahovean

Licitații CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI PODURI

De la inceputul anului 2017, LICITATIA.RO  a monitorizat 1131 de licitatii din domeniul CONSTRUCTII DRUMURI SI PODURI si 51 de licitatie pentru INFRASTRUCTURA. Pe judetul Prahova au fost monitorizat 46...